Telia og Spotify indgår eksklusivt partnerskab i Danmark

Telia har indgået en eksklusiv aftale med den førende musiktjenesten Spotify. Det er gode nyheder for de musikglade danske kunder, som får let adgang til en hel verden af musik via mobil, tablet eller PC – alt i ét samlet tilbud.

Musikbranchen står over for store forandringer i de kommende år, og Telia og Spotify vil sætte standarden for, hvordan vi lytter til musik. Musikabonnementer stiger støt i takt med, musikforbruget skifter fra ejerskab til adgang til musikken, og forbrugerne tager godt imod udviklingen inden for digital musik, hvor mange allerede lytter til musik på mobile enheder.

”Vi er rigtig stolte af samarbejdet med verdens bedste musiktjeneste, Spotify. Ved at kombinere mobilitet med musikindhold skaber vi en meget attraktiv løsning, som er stærkt efterspurgt hos musikfans,” siger Christoph Nørgaard, VP Consumer, Telia Mobility Services. ”Vi har længe haft succes med vores film-univers, hvor specielt Telia Tirsdag har været et populært tiltag blandt kunderne. Nu lancerer vi så Spotify som en del af vores musiktilbud til kunderne. Det har været vigtigt for os at finde den helt rigtige tjeneste, og derfor har det taget lidt tid. Til gengæld synes jeg, det har været værd at vente på. Spotify vil hjælpe vores kunder med at fylde deres verden med musik når som helst og hvor som helst og tilføje endnu mere værdi til vores produkter”.

Hos Telia inkluderes Spotify Premium fra i dag kvit og frit i alle mobilpakker i enten seks eller 12 måneder alt afhængigt af, hvilken pakke man vælger. Kampagnetilbuddet gælder i seks uger, men også herefter vil det være muligt at få Spotify Premium-fordele med i mobilpakkerne enten inkluderet eller til en god pris.

”Ved at give Telias kunder adgang til Spotifys omfattende musikbibliotek med flere end 18 millioner sange får danske musikfans nu adgang til et perfekt tilbud om musik på mobilen,” siger Gerrit Meier, General Manager, Distribution & Partnerships, Spotify.  “Gennem Spotify vil flere, end man nogensinde har forventet, betale for lovlig adgang til en verden af musik samtidig med, at kunstnere og rettighedshavere får den rette kompensation for deres arbejde”.

Stemmer fra musikbranchen:

”Samarbejdet mellem Spotify og Telia er en rigtig god nyhed for den danske musikbranche. Man kommer til at tiltrække nye abonnementer til tjenesten, og dermed er man med til at sætte fart på en digital vækst, som både kommer til at gavne musikselskaber og artister i de kommende år,” Siger Jakob Plesner Mathiasen, adm. dir. i IFPI Denmark.

”Partnerskabet mellem Spotify og Telia skaber fordele for musikbranchen i form af bredere markedspenetration og en stigning i antallet af musikabonnementer. Det er meget positivt for musikbranchen som helhed og for vores medlemmer,” siger Anders Lassen, adm. dir. KODA.

Fakta om kundetilbuddet:

Priser for privatkunder:

Fra 22. maj til 1. juli kan alle nye Telia-kunder få Spotify Premium inkluderet i enten seks eller 12 måneder

• Nye kunder får inkluderet Spotify Premium i seks måneder ved oprettelse af mobilpakkerne 4ME, 4FUN, 4SURE Light, 4SURE Premium. Efter d. 1. juli får nye kunder på disse pakker mulighed for at tilvælge Spotify Premium til 79 kroner pr. måned (normalpris 99 kroner)
  • Nye kunder får inkluderet Spotify Premium i 12 måneder ved oprettelse af mobilpakkerne 4EVERYTHING Light og 4EVERYTHING Premium. Spotify Premium vil fortsat være en fast del af de store mobilpakker efter 1. juli
  • Mobilt bredbåndskunder kan købe Spotify Premium til 79 kroner om måneden (normalpris 99 kroner)
  • Få fx Spotify Premium i 6 måneder med 4SURE Premium med 6 timers tale, fri sms/mms, 5 GB data, Telia til Telia, Fri til fastnet og Surf Abroad for 199 kroner om måneden

Læs mere på www.telia.dk/spotify

Alle kan få adgang til Spotify Premium gennem Telia

• Nye kunder kan naturligvis vælge frit mellem mobilpakkerne og det Spotify Premium-tilbud, som hører med
  • Eksisterende kunder kan vælge at rykke over på en ny mobilpakke, hvis de har en ældre mobilpakke, som ikke har inkluderet Spotify Premium
  • Eksisterende kunder på markedsaktive mobilpakker, som samtidig er ude for bindingsperiode, kan få adgang til Spotify Premium-tjenesten på lige fod med nye kunder
  • Kunder, som fortsat er i binding, kan rykke over på en tilsvarende mobilpakke med Spotify inkluderet (uden at få forlænget deres binding)

Om Spotify

Spotify er en prisvindende digital musiktjeneste, der giver dig adgang til flere end 18 millioner sange*. Vores drøm er at gøre alverdens musik tilgængelig for alle, hvor som helst og når som helst. Spotify gør det nemmere end nogensinde  at lytte til og dele musik på lovlig vis, alt imens kunstnerne får en fair behandling.

* Antal musiknumre licenseret globalt. Katalogstørrelsen kan variere i hvert enkelt land.

Spotify fås i dag i 13 lande: USA, Storbritannien, Sverige, Finland, Norge, Frankrig, Holland, Danmark, Tyskland, Spanien, Østrig, Schweiz og Belgien med over ti millioner aktive brugere og over tre millioner betalende abonnenter.

• spotify
  • musik