Udnyt 4G hastighederne i udlandet

Telia tilbyder nu som det første teleselskab herhjemme 4G roaming til danske kunder i Norge og Estland. Det er en del af strategien om at gøre teknologien tilgængelig for danskere i udlandet, når de besøger et af de mange lande, hvor TeliaSonera-koncernen er til stede.

Tidligere i år åbnede Telia for 4G roaming i Sverige, hvor danske kunder altså allerede kan nyde de høje datahastigheder. Nu udvides konceptet til Norge og Estland:

”Telia er det første selskab, som kan tilbyde 4G på skiferien eller forretningsrejsen til Norge eller Estland. Vi er stolte af at være de første på markedet til at tilbyde vores kunder 4G roaming i udlandet, og vi er glade for nu at kunne udvide konceptet med to lande. Vores kunder er dermed ikke bundet af geografiske grænser, når de vil have lynhurtigt internet, og det giver en god fleksibilitet”, siger Christoph Nørgaard, Privatkundedirektør.

I Norge dækker Telias 4G 45 % af befolkningen, og det er også muligt at benytte 4G på skiferien, da alle de større skisteder i den sydlige del af Norge er dækket.

I Estland dækker 4G hele 98 % af befolkningen.

”4G giver bedre brugeroplevelser i kraft af den væsentligt hurtigere dataforbindelse – ikke mindst i forbindelse med streaming af film og serier. Vi mener ikke, at disse oplevelser skal stoppes af landegrænser, og derfor vil vi også løbende tilbyde 4G roaming i flere og flere lande”, siger Christoph Nørgaard.

Man skal dog ikke være bange for, at mobilregningen løber løbsk, hvis man har et Telia-abonnement. Her kan man bruge op til 20 MB om dagen for kun 30 kroner i Norden og Baltikum og 45 kroner i EU. Tager man den bærbare PC i brug, er det daglige loft hhv. 50 og 75 kroner med et dagligt forbrug på op til 50 MB. Når grænsen er nået, skal man selv aktivt tilkøbe mere data, hvilket giver sikkerhed, kontrol og overblik over forbruget.

• teliasonera
  • udland