The Body Shop støtter Regnbågsfonden med stærkt kampagneresultat!

The Body Shop støtter Regnbågsfonden med stærkt kampagneresultat!

The Body Shop publicerede den globale rapport Self Love Index i foråret 2021, hvori det slås fast, at LGBT+-personer er i dobbelt så stor fare for at føle lav selvkærlighed end deres heteroseksuelle og ciskønnede modparter. Rapporten viser også, at transkvinder i dobbelt så stort omfang som ciskønnede kvinder opfatter sig selv som mislykkede.

I sommeren 2021 lancerede The Body Shop kampagnen Shout it out loud, som fokuserer på, hvordan vi alle kan blive bedre allierede, og samtidig havde til formål at indsamle penge til organisationer, der driver livsvigtige forandringer verden over.

I Danmark og Sverige valgte The Body Shop at samarbejde med Regnbågsfonden, en organisation som kæmper for demokratiske rettigheder og personlig frihed for LGBT+-personer i hele verden.

Regnbågsfonden har til formål at støtte LGBTQ-organisationer og projekter globalt, primært i lande, hvor LBGT+-personer udsættes for chikane, forfølgelse og drab. Regnbågsfonden arbejder også for at påvirke myndigheder og offentligheden i de nordiske lande, så alle mennesker, uanset seksuel orientering og -identitet, kan føle sig inkluderet og trygge.

Med læbekollektionen Speak Up, hvor hvert produkt havde sit eget budskab som eksempelvis ”Bite Back”& ”My Choice”, donerede The Body Shop 10. kr.

for hver Vinyl Lip Gloss, der blev solgt i perioden 6. juli – 22. august til Regnbågsfonden.

-Kampen for et ligestillet samfund er ikke forbi, før alle føler sig inkluderet, og derfor er Regnbågsfondens arbejde utroligt vigtigt, udtaler Marcel Jehrlander, influencer og Leading Light for The Body Shops Self Love kampagne.

Målet var at donere mindst 100.000 kr. Et mål, der blev overgået med flere længder, da det lykkedes de engagerede butikteams i Danmark og Sverige at indsamle over 230.000 kr. sammen med deres kunder.

Fredrik Robertsson, bestyrelsesmedlem i Regnbågsfonden, udtaler om samarbejdet:

- Hos Regnbågsfonden er vi utroligt taknemmelige, og vil gerne takke The Body Shop for deres engagement og kampagnen Shout it out loud, der indsamlede 230.000 kr. til os. Fortsæt kampen, og husk, at tager man frihed for givet, risikerer man at miste den.

På alle The Body Shop kanaler, fra butikker til e-shop og sociale medier, har kunder og følgere kunnet læse om, hvordan man bliver en bedre allieret, og hvordan man kan bidrage.

-Vi er utroligt stolte og taknemmelige over samarbejdet med Regnbågsfonden og den enorme opbakning, vores kunder har udvist. Både gennem deres støtte til kampagnen og deres vilje til at skabe forandring og en verden, hvor alle skal kunne føle sig trygge ved at være sig selv og leve et liv uden trusler og had, udtaler Tanja Bruun, Head of Brand and Activism, The Body Shop.

____________________________________________________________________________

I 2021 blev The Body Shop udnævnt til Danmarks mest bæredygtige skønhedsbrand ifølge Sustainable Brand Index™, Europas største bæredygtighedsundersøgelse.