Et butikskoncept, hvor interiøret er skabt af genbrugsmaterialer, og kunderne er inspireres til at deltage i The Body Shops virksomhedsaktivisme.

The Body Shops nye koncept Activist Makers Workshop lanceres i Danmark

DEN ETISKE VIRKSOMHED THE BODY SHOP ÅBNER NY KONCEPTBUTIK I BRUUNS GALLERI

Aldrig før har individuelle handlinger haft så stor indflydelse, når de udføres af mange på samme tid. The Body Shop smøger ærmerne op og lancerer nyt butikskoncept i Bruuns Galleri i Aarhus, hvor kunderne kan gå på opdagelse i den nye butik, opleve brandets produkter og samtidig blive inspireret til at stå sammen og skabe en smukkere og mere retfærdig verden. The Body Shop er kendt for deres banebrydende filosofi om, at iværksætteri kan være en positiv kraft i verden. De etablerer nye etiske standarder i erhvervslivet og kæmper konstant for et bedre liv for dem, hvis stemmer ikke altid bliver hørt. I dag har The Body Shop omkring 3.000 butikker i over 70 lande og tilbyder over 800 produkter – alle cruelty free og med naturen som kilde - og heriblandt klassiske bestsellere som Shea Body Butter, Hemp Hand Protector og Tea Tree-produkter.

BÆREDYGTIGE DESIGNLØSNINGER

Med det nye koncept vender The Body Shop tilbage til sine miljøprogressive rødder, og tager samtidig endnu et skridt på vejen mod en mere bæredygtig fremtid. Interiøret er inspireret af et traditionelt håndværksstudio med fokus på materialer, der lever deres anden livscyklus i butikken, og med keramisk kunst i samarbejde med London-baserede keramiker Laura Bird. For at minimere det miljømæssige fodaftryk er butikken udstyret med holdbare materialer som genbrugstræ og genanvendt plast i indretningen. Arbejdsbænke har overflader i genbrugsmaterialer skabt af affald. Se vores digitale Activist Makers Workshop & Refill event herunder!

CORPORATE ACTIVISM

I den nye butik får kunderne mulighed for at fordybe sig i The Body Shops aktivistiske rødder og deltage i deres kampagner for social forandring, såsom ligestilling mellem kønnene og et globalt forbud mod at teste kosmetiske produkter på dyr.

Kunder vil få information om, hvordan de kan stå sammen og handle sammen med The Body Shop og deres globale og lokale Communities af aktivister. I 2020 gik The Body Shop blandt andet sammen med LOKK – Landsorganisation af Kvindecentre, som en reaktion på den øgede vold mod kvinder og piger, der blev rapporteret både globalt og lokalt som et resultat af selvisolering og lockdown. Målet med samarbejdet var at bryde tabuet og sætte fokus på mænds vold mod kvinder og børn, samt hvad vi hver især kan gøre for at hjælpe.The Body Shop anvendte alle deres kommunikationskanaler til at tale om det brændende spørgsmål og fremhæve LOKKs vigtige budskab.

KUNDEN I FOKUS

Som altid får kunderne hjælp fra The Body Shops butiksteam til at opdage og opleve produkterne - og denne gang på en helt ny måde. Personalet er altid klar til en personlig makeover og deler ud af deres store viden om kropspleje, ansigtspleje og hårpleje. I betragtning af situationen med coronapandemien er alle services tilpasset i henhold til gældende retningslinjer fra sundhedsstyrelsen. Med kunden i fokus tilbyder butikken Click and Collect, Call and Collect og en digital løsning til et hurtigt checkout og betaling.

Tanja Bruun, Head of Brand & Activism hos The Body Shop Danmark og Sverige, siger:

“ Vores nye butikskoncept Activist Makers Workshop er der, hvor vores produkter og aktivisme forenes, og hvor kunderne, takket være vores fantastiske medarbejdere, får den fulde oplevelse af The Body Shop. Konceptet afspejler vores bæredygtige profil, da inventaret primært består af genbrugte materialer, og med den nye butik relancerer vi også vores refillstation. Med refill får vores kunder muligheden for at tage et aktivt valg og gøre bæredygtighed til en del af deres hverdag.”

Butikken med det nye workshop koncept opdateres regelmæssigt med nye elementer og funktioner, der skaber fornyelse for kunden. I 2021 lanceredes refillstationen i The Body Shops butikker, hvor man som kunde får muligheden for at påfylde sit produkt i en genbrugelig flaske. Det er endnu et bæredygtigt skridt på baggrund af arven med refill i butikker, der var i alle The Body Shop butikker allerede i 1976, da den første butik åbnede sine døre i Brighton.

B CORP™

The Body Shop er en certificeret B Corp™, og dermed en del af en udvalgt gruppe af virksomheder med det fælles mål at skabe stærkere samfund og et bedre miljø gennem etisk og bæredygtig forretning. B Corp™-certificeringen tildeles virksomheder, der lever op til de højeste standarder for social og miljømæssig ydeevne, gennemsigtighed og juridisk ansvar. Dette er med til at sikre en balance mellem fortjeneste og formål. I dag er der over 3.000 B Corps certificeret i 150 industrier og i 64 lande, og over 50.000 virksomheder anvender B Impact Assessment. Læs mere på http://bcorporation.net.

Danmarks første Activist Makers Workshop butik åbner den 2. juli 2021.

________________________________________________________________________________

I 2021 blev The Body Shop udnævnt til Danmarks mest bæredygtige skønhedsbrand ifølge Sustainable Brand Index™, Europas største bæredygtighedsundersøgelse.