​Beskæftigelsen boomer i Trekantområdet

Nye tal fra Danmarks Statistik viser, at det går godt med beskæftigelsen i Danmark. Særligt godt går det i Trekantområdet, der det seneste år har oplevet den største beskæftigelsesstigning blandt alle storbyområder og business regions.

De danske virksomheder vækster, og derkommer nye arbejdspladser til. Det viser de seneste beskæftigelsestal fra Danmarks Statistik. I sidste kvartal af 2016 var beskæftigelsen på landsplan således steget med 1,8 % i forhold til året før.

I Trekantområdet var stigningen på 2,5 procent, hvilket er den højeste vækst blandt de danske storbyområder og business regions.

- Vi er rigtig stolte af, at vores virksomheder klarer sig godt. Vækst og vores virksomheders trivsel er helt centrale elementer i den strategi, som vi syv kommuner i Trekantområdet samarbejder omkring, og tallene understreger, at vi stadig er på rette vej, siger Jørn Pedersen, formand for Trekantområdet Danmark.

Han deltager i dag på et strategiseminar med alle 7 borgmestre fra Trekantområdet, der netop skal diskutere, hvordan de fremadrettet yderligere kan styrke vækstbetingelserne for områdets erhvervsliv.

Med flere industriarbejdspladser end Aarhus, Odense og København tilsammen, har Trekantområdet de seneste år haft et særligt fokus på at skabe optimale vækstbetingelser for produktionsvirksomheder. Her er beskæftigelsen det seneste år steget med hele 3,5 procent.

- Hvor industrien i mange år er blevet spået en dyster fremtid, har vi i Trekantområdet hele tiden troet på, at den har en vigtig rolle at spille for vores vækst. Det tror vi fortsat på, og det vil vi selvfølgelig også agere efter, siger Jørn Pedersen.

• produktionscentrum
  • erhvervsliv