Oplev caribiske filmperler på trinidad + tobago filmfestival 2015

I disse dage afholdes trinidad + tobago filmfestival (ttff) - en festival der hylder film fra og om Caribien. Festivalen foregår i Port of Spain, Trinidad frem til 29. september.

Festivalen får fint besøg af den amerikanske rapper Pras Michel fra succesgruppen The Fugees, der deltager for at promovere den caribiske premiere på sin film `Sweet Mickey for President´. Også filmskaberen Nick Broomfield deltager for at lede en særlig masterclass i dokumentarfilm.

Festivalen, der blev udnævnt som en af verdens 25 mest cool filmfestivaler af MovieMaker Magazine i 2014, regnes som en af de vigtigste kulturbegivenheder i Caribien og kan i år fejre sit 10 års jubilæum. Foruden prominente gæster byder festivalen på rød løber-galla, awardshow, efterfest og screening af næsten 100 fuldlængde og kortfilm. For at markere jubilæet viser festivalen også 10 klassiske film fra Caribien, som er særligt udvalgt fra arkiverne til lejligheden.

Filmentusiaster kan desuden overvære paneldiskussioner og symposier og deltage i workshops, der stiller skarp på forskellige aspekter af den caribiske filmverden. Der bliver også afholdt en lang række `limes´ (trini-slang for fester), hvor det bliver muligt at møde både lokale og internationale filmfolk.

Besøg www.ttfilmfestival.com for mere information og find ttff på Facebook og Twitter.

• Medier, kommunikation

• kultur
  • caribien
  • pras