Skandinaverne har forelsket sig i Trinidad og Tobago

Skandinaverne er begyndt at bruge flere penge på ferier. Den fantastiske og uspolerede caribiske destination Trinidad og Tobago nyder godt af dette. Dette rejsemål bliver mere og mere populært, og med god grund.

Vi vil ud og rejse

Finanskrisen fik de ellers så rejselystne skandinavere til at skære i feriebudgettet. Dette har dog ændret sig. Skandinaverne vil igen på ferie, og de klassiske charterdestinationer bliver i stigende grad skiftet ud med eksotiske rejsemål. Et godt eksempel på dette er den endnu uspolerede caribiske perle Trinidad og Tobago.

Ingen stress og jag

Ifølge Trinidad og Tobagos ministerium for turisme steg antallet af skandinaviske turister fra 2012 til 2013 med 48%.

De skandinaviske turister bliver mødt af Trinidad og Tobagos turkisblåt vand, hvide sandstrande og calypsomusik. Øerne byder på ægte afslappet  og autentisk caribisk stemning. Her er hverdagen endnu ikke spoleret af vestens stres og jag.

Den fantastiske natur, det dejlige klima og den autentiske stemning er bare nogen af de mange grunde til, at skandinavere vælger at koble af på Trinidad og Tobago, en anden grund kan også være det rimelige prisniveau. Man får nemlig meget for pengene på Trinidad og Tobago. I 2013 brugte hver turist gennemsnitlig ca. 400-500 kr. om dagen.

Du kan rejse med Top Tours til Tobago i sommer for bare kr 8.998,- se mer på Top Tours hjemmeside http://www.toptours.dk/Det-aegte-Caribien-Oplev-Tobago

• gastronomi
  • charter