Ny metalpris uddeles til When Copenhell Freezes Over

Ny metalpris uddeles til When Copenhell Freezes Over

When Copenhell Freezes Over den 1. februar i Lille VEGA. Prisen præsenteres i samarbejde med Copenhell.

Den 1. februar fryser helvede for alvor til på VEGA, når seks af Danmarks hidsigste upcoming bands laver ”Folkets hus” om til ”Metallens hus” til metal-minifestivalen When Copenhell Freezes Over. I den forbindelse uddeler Politiken en ny pris til upcoming metalbands. Prisen præsenteres i samarbejde med Copenhellog uddeles i den absolut hårdeste del af musikmiljøet på dansk grund.

Jury kårer vinderen

Der er udvalgt en særlig jury, som skal overrække prisen til ét af de seks upcoming bands, der optræder til When Copenhell Freezes Over. Vinderen af prisen får en plads i Copenhells program samt onlinemarkedsføring i Politiken til promovering af bandet – til en værdi af min. 20.000 kroner.

Jury’en består af engelske Tom Taaffe (agent ved The Agency Group), svenske Sejka Ricardson (agent ved Livenation), danske Toke Holt (manager for bl.a. Volbeat og Kellermensch) og danske Pernille Jensen (musikanmelder på Politiken).

Prisen skal sætte fokus på den danske metalscene

Den danske metalscene mangler ifølge Jeppe Nielsen, der er talsmand for Copenhell, et skub i den rigtige retning:

"Der har manglet en platform, hvorfra de danske metalorkestre kan få et skub videre ud i Europa. Med Copenhell har vi nu en festival med en stærk international profil og ved hjælp af denne, vil vi gerne være med til at sætte mere fokus på den danske scene."

Prisen, der bliver uddelt under When Copenhell Freeze Over, har fået navnet "Metal Heart - Politikens Metalpris".

When Copenhell Freezes Over består af et unikt samarbejde mellem VEGA, Music Export Denmark og Copenhell, der har til formål at sætte fokus på den danske metalscene og hjælpe nye bands på vej. Til arrangementet vil der være et stærkt panel af agenter, journalister, managers, labels og metalmedier fra hele Europa tilstede for at overvære koncerterne.

When Copenhell Freezes Over / 1. februar i Lille VEGA Læs mere og køb billet.