VEGA inviterer til spillemandshygge på svensk

VEGA inviterer til spillemandshygge på svensk

VEGA er med til at kuratere Öresundsfestival 2013, der løber af stablen på diverse spillesteder i Malmø den kommende weekend, fredag den 10. maj og lørdag den 11. maj. Her kan du på spillestedet Far i Hatten få to hyggelige aftener med spillemandshygge i bedste Emil fra Lønneberg-stil.

Folkeklubben og Spillemændene

Blandt de optrædende til Spillemandshygge på Far i Hatten - der desuden bærer bandnavne, der passer perfekt til arrangementet - er de to danske bands Folkeklubben og Spillemændene.

Folkeklubben er kendt for deres moderne folkesange med både politisk indignation, inspiration fra den danske sangskat og iørefaldende melodier. I april udgav Folkeklubben deres første fuldlængdealbum Nye tider, der har fået fire stjerner i både Gaffa og Soundvenue. Fra albummet kan du bl.a. høre nummeret "Tænker tit". Folkeklubben kan i øvrigt også opleves i Store VEGA den 16. maj, hvor de varmer op for Peter Sommer.

Sekstetten Spillemændene har tidligere gjort lykke i VEGA med deres unikke sange fra sidste års Nikolaj Nørlund-producerede debut-ep, Spillemandsbogen. Bandets lyd ligger et sted mellem folkemusik, rock og jazz med forsanger Nicolai Elsbergs baryton-fortællerstemme i front - som på nummeret "Mosekonen".

Det bedste fra Øresundsregionen

Det er Öresundsfestivals mål at præsentere en række af de bedste og mest interessante danske og svenske navne fra Øresundsregionen netop nu. Blandt de svenske navne, man kan opleve til Spillemandshygge på Far i Hatten, er pop-originalen The Hector, som man kan stifte bekendtskab med i videoen til "No Lighthouse".

Aftenerne byder også på koncert med den debuterende svenske popsangerinde Steso Songs. Lær hende og hendes underfundige sange at kende på denne flotte liveudgave af nummeret ”Tonight It´s Oh Too Dark"

Også de danske bands Lars and the Hands of Light samt The White Album, som vi for nylig præsenterede blandt de seneste offentliggjort til Öresundsfestival, giver koncert på Far i Hatten. Se hele programmet for Spillemandshygge på Far i Hatten og resten af festivalen i Malmø HER.

Billig transport

Öresundsfestival har sammen med Skånetrafikken sikret, at du kan komme billigt til Malmø under festivalen og bl.a. opleve Spillemandshygge på Far i Hatten. For bare 110 DKK kan du rejse tur/retur mellem København og Malmø med tog. Læs mere om rabatten HER.