She's Next-initiativet skal styrke kvindelige iværksættere i Danmark

Visa lancerer legat til kvindelige iværksættere i Danmark

Der er stadig for få kvinder blandt danske iværksættere, og når det kommer til investeringer, går kun en lille andel til virksomheder ejet af kvinder. For at skabe opmærksomhed på denne udfordring lancerer Visa initiativet She’s Next, som giver 3 kvindelige iværksættere muligheden for at få tildelt 10.000 EURO og et års rådgivning.

Danmark halter markant efter stort set alle andre OECD-lande, når det kommer til antallet af kvindelige iværksættere. Ifølge Dansk Erhverv er det nemlig kun 4 procent af alle nye virksomheder, der er startet af en kvinde. Men heldigvis er det muligt at bryde med tendensen, her er især forbedret adgang til kapital og øget synlighed to vigtige tiltag.

Derfor lancerer Visa initiativet She’s Next, som giver 3 kvindelige iværksættere muligheden for at få tildelt 10.000 EURO og et års adgang til professionel rådgivning.

”Med She’s Next initiativet vil vi gerne give kvindelige iværksættere lidt fortjent opmærksomhed og vise vores støtte ved at bidrage med vigtige værktøjer og ressourcer. Derfor er She’s Next legatet rettet mod virksomheder ejet af kvinder, der ønsker at finansiere, drive og udvikle deres virksomhed”, siger Visas landechef for Danmark, Bente Josefsen.

Økonomisk tilskud og ekspert-coaching

She’s Next initiativet sker i samarbejdet med den globale finansieringsplatform IFundWomen. Og foruden det økonomiske tilskud på 10.000 EURO tilbyder legatet også et års virksomhedscoaching med eksperter fra IFundWomen.

For at være berettiget til at ansøge om legatet skal virksomheden være registreret i Danmark. Derudover skal virksomheden have været i drift i mindst et år, være til stede enten fysisk eller digitalt og så skal mindst 51 procent af virksomheden være ejet af en kvinde.

Ansøgningsperioden starter d. 18. august 2022 med sidste frist d. 30. september 2022.

Læs mere om initiativet her.

FOR MERE INFORMATION, KONTAKT:

Frederik Gammelby Jensen
LEAD Agency
Mail: frederik@leadagency.dk

Om Visa Inc.

Visa er verdens førende inden for digitale betalinger. Visas mission er at forbinde verden gennem det mest innovative, pålidelige og sikre betalingsnetværk - så enkeltpersoner, virksomheder og økonomier kan trives. Visas avancerede globale behandlingsnetværk, VisaNet, leverer sikre og pålidelige betalinger over hele verden og er i stand til at håndtere mere end 65.000 transaktionsmeddelelser i sekundet. Virksomhedens fokus på innovation er en katalysator for den hurtige vækst på enhver enhed overalt. Når verden bevæger sig fra analog til digital, anvender Visa deres brand, produkter, mennesker, netværk og størrelse for at omforme fremtiden inden for handel. For mere information besøg visa.dk/blog og @VisaNews.

Om Visa Europe

Visa Europe er en virksomhed, der leverer betalingsteknologi og som ejes og drives af medlemsbanker og andre udbydere af betalingstjenester fra 37 lande i Europa.

Visa Europe arbejder aktivt med den teknologiske udvikling for at skabe de tjenester og den infrastruktur, der gør det muligt for millioner af europæiske forbrugere, virksomheder og offentlige institutioner at gennemføre elektroniske betalinger. Medlemmerne er ansvarlige for at udstede kort, herunder til forhandlere, og for at træffe beslutninger om gebyrer for kortholdere og detailhandlere. Visa Europe er den største transaktionsprocessor i Europa, ansvarlig for at behandle mere end 16 milliarder transaktioner årligt – med en rate på 1,627 transaktioner per sekund i perioder med spidsbelastning.

Der er mere end 500 millioner Visa-kort i Europa og én ud af hver 6 euro der bliver brugt, sker med et Visa-kort. De samlede udgifter på Visa-kort overskrider 2 billioner euro årligt, med 1,5 billioner brugt ved betalingsterminalen.

Siden 2004 har Visa Europe været adskilt fra Visa Inc. og er en selvstændig virksomhed i Storbritannien med en eksklusiv tidsubegrænset licens i Europa. Begge virksomheder arbejder i fællesskab på at gøre globale Visa-betalinger tilgængelige i mere end 200 lande og territorier.

For mere information besøg www.visaeurope.com og @VisaEuropeNews.