Pressemeddelelse -

Visa vil ændre betalinger i Europa med Visa Direct – en betalingsplatform i realtid med global rækkevidde

• Visa lancerer Visa Direct i Europa – en platform, der muliggør betalinger i realtid[1] ved hjælp af Visas globale, sikre og stabile betalingsnetværk
  • Visa Direct ændrer måden, virksomheder betaler kunderne på, eksempelvis i forbindelse med forsikringsudbetalinger og giver mulighed for person-til-person betalinger
  • Visa annoncerer samarbejde med Worldpay. Worldpay har tidligt taget Visa Direct til sig – og vil allerede fra starten af 2018 stille mulighederne til rådighed for virksomheder

København, den 2. november 2017— Visa har i dag offentliggjort den europæiske lancering af Visa Direct – en platform, der muliggør betalinger i realtid[2], og som samtidig giver virksomheder muligheden for at drage nytte af Visas globale netværk. Med Visa Direct ændres måden virksomheder gennemfører betalinger til kunder og virksomheder i ind- og udland. Visa arbejder sammen med udbydere af betalingstjenester, banker og strategiske partnere for at lancere andre tjenester ved hjælp af Visa Direct.

Med Visa Direct kan man betale uanset situation - om så det B2C, B2B eller P2P (person-til-person). Med Visa Direct kan pengene hurtigt, bekvemt og sikkert overføres til modtagerens Visa-konto med øjeblikkelig adgang[3]. Derudover kan man foretage indkøb i 44 millioner butikker i hele verden.

Visa har samarbejdet med Worldpay, en førende virksomhed inden for betalingsteknologi og løsninger til virksomheder, for i første omgang at øge tilgængeligheden af Visa Direct for virksomheder i Europa og derefter i alle deres markeder verden over. Når først de banker, der er omfattet af Visa Direct har foretaget de nødvendige ændringer i deres systemer[4], gør Visa Direct det muligt for Worldpays kunder at sende betalinger i realtid til forbrugerne og dermed øge kundetilfredsheden.

"I årtier har Visa vist vejen ved at ændre måden, man betaler i butikker og online. Nu har vi mulighed for at ændre den måde forbrugere og virksomheder betaler til hinanden - på hurtig, bekvem og sikker vis," siger Mike Lemberger, Senior Vice President for Product Solutions, Visa i Europa. "Visa Direct er en afprøvet platform, der gør det muligt for IT-selskaber, virksomheder og finansieringsinstitutioner at imødekomme efterspørgslen på realtime betalinger, understøttet af Visas netværkets globale tilstedeværelse, omkostningseffektivitet og hastighed.

Dave Glaser, Chief Product Officer, Global eCom på Worldpay, siger: "Betalingslandskabet har i de senere år ændret sig dramatisk, fordi både butikker og forbrugere forventer at kunne foretage en betaling på egne vilkår – uanset om betalingen skal ske øjeblikkeligt i realtid eller ved at bruge en bestemt metode. Vi er stolte af at samarbejde med Visa om denne uovertrufne platform, som en af de første virksomheder til at indføre den i Europa og på andre globale markeder, og vi mener, at Visa Direct er et vigtigt skridt i at opfylde disse behov – platformen giver både kortindløsere og virksomheder de nødvendige værktøjer.”

Visa Direct forventes at forandre betalinger i Europa ved at gøre en række realtidsbetalinger mulige, som understøttes af sikkerheden i og ved Visas globale betalingsnetværk, herunder:

• Business-to-consumer: virksomheder får mulighed for at sende næsten enhver form for betaling direkte til en Visa-konto – for eksempel spilgevinster, forsikringsudbetalinger og daglige betalinger.
  • Business-to-business: virksomheder får mulighed for at betale freelancere, entreprenører og andre små virksomheder - i realtid.
  • Person-til-person: forbrugerne får muligheden for at betale hinanden hurtigt, bekvemt og sikkert gennem deres tilsluttede enheder – eksempelvis, når man skal deles om regninger eller udgiften til gaver.

I USA håndterer Visa Direct allerede betalinger for partnere som PayPal, Braintree, Square Cash og Stripe.

Visa Direct er et af de mange API-baserede muligheder, der er tilgængelige på Visa Developer Platformen - en åben platform, der har til formål at skabe innovation inden for betalinger og handel. Platformen er designet til at hjælpe finansielle institutioner, forretningsdrivende og teknologivirksomheder med at møde krav fra forbrugere og virksomheder, der i stigende grad efterspørger teknologi til at shoppe, betale og modtage penge.

[1]Hvornår man har adgang til pengene, afhænger af banken.

[2]Hvornår man har adgang til pengene, afhænger af banken.

[3]Hvornår man har adgang til pengene, afhænger af banken.

[4]Visa har i Europa meddelt et mandat, der kræver, at kortudstedere skal gøre realtidsbetalinger mulige senest ved udgangen af oktober 2018.

Om Visa Direct

Visa Direct-platformen er tilgængelig på mere end 200 markeder over hele verden og kan bruges til at nå over en milliard forbrugeres betalingskort globalt. Den er tilgængelig via et omfattende Visa Direct API-bibliotek, hvor finansielle virksomheder og teknologipartnere hurtigt kan opbygge betalingsløsninger i realtid gennem en omfattende pakke af webtjenester på Visa Developer Platformen.

Visa har i Europa meddelt et mandat, der kræver, at kortudstedere skal gøre realtidsbetalinger mulige senest ved udgangen af oktober 2018. Realtidsbetalinger gør det muligt, at penge sendes fra udstederne til kortindehaverne senest 30 minutter efter, at en transaktion er godkendt.

Flere oplysninger om Visa Developer Platform findes på https://developer.visa.com/. Flere oplysninger om Visa Direct findes påwww.visa.com/visadirect.

Om Visa Inc.

Visa Inc. (NYSE:V) er verdens førende inden for digitale betalinger. Vores mission er at forbinde verden gennem det mest innovative, pålidelige og sikre betalingsnetværk, der gør det muligt for enkeltpersoner, virksomheder og økonomier at blomstre. Vores avancerede globale betalingsnetværk, VisaNet, leverer sikre og pålidelige betalinger over hele verden og kan håndtere mere end 65.000 transaktionsmeddelelser i sekundet. Virksomhedens konstante fokus på innovation er en katalysator for den hurtige vækst i digital handel på en hvilken som helst enhed, og en drivkraft bag drømmen om en kontantløs fremtid for alle, overalt. Efterhånden som verden bevæger sig fra analog til digital, bruger Visa sit brand, sine produkter, mennesker, netværk og omfang til at ændre fremtidens handel. For mere information, besøg https://visaeurope.com/, Visa Vision-bloggen (vision.visaeurope.com) og @VisaInEurope.

Om Worldpay

Worldpay er et førende globalt betalingsselskab. Vi leverer en bred vifte af teknologidrevne betalingsprodukter og -tjenester til omkring 400.000 kunder, der gør det muligt for deres virksomheder at vokse og trives. Vi tager vare på betalingslandskabets stigende kompleksitet for vores kunder, så de kan acceptere det bredeste udvalg af betalingstyper verden over. Ved hjælp af vores netværk og teknologi kan vi behandle betalinger fra hele verden, der dækker 99% af det globale BNP, på tværs af 146 lande og 126 valutaer. Vi hjælper vores kunder med at acceptere mere end 300 forskellige betalingstyper.

For mere information besøg http://www.worldpay.com/global.

Om Visa Europe

Visa Europe er en virksomhed, der leverer betalingsteknologi og som ejes og drives af medlemsbanker og andre udbydere af betalingstjenester fra 37 lande i Europa.

Visa Europe arbejder aktivt med den teknologiske udvikling for at skabe de tjenester og den infrastruktur, der gør det muligt for millioner af europæiske forbrugere, virksomheder og offentlige institutioner at gennemføre elektroniske betalinger. Medlemmerne er ansvarlige for at udstede kort, herunder til forhandlere, og for at træffe beslutninger om gebyrer for kortholdere og detailhandlere. Visa Europe er den største transaktionsprocessor i Europa, ansvarlig for at behandle mere end 16 milliarder transaktioner årligt – med en rate på 1,627 transaktioner per sekund i perioder med spidsbelastning.

Der er mere end 500 millioner Visa-kort i Europa og én ud af hver 6 euro der bliver brugt, sker med et Visa-kort. De samlede udgifter på Visa-kort overskrider 2 billioner euro årligt, med 1,5 billioner brugt ved betalingsterminalen.

Siden 2004 har Visa Europe været adskilt fra Visa Inc. og er en selvstændig virksomhed i Storbritannien med en eksklusiv tidsubegrænset licens i Europa. Begge virksomheder arbejder i fællesskab på at gøre globale Visa-betalinger tilgængelige i mere end 200 lande og territorier.

For mere information besøg www.visaeurope.com og @VisaEuropeNews.