Kicks forbedrer kundeoplevelsen med hjælp af Visual Art

Kicks forbedrer kundeoplevelsen med hjælp af Visual Art

Digitale skærme i alle Kicks butikker vil bidrage til en forbedret butiksoplevelse med endnu mere inspiration og relevante budskaber. Visual Art stod for indkøb af over 1.300 skærme i 230 butikker i Sverige, Norge og Finland.

Kicks har mange års erfaring med digitale rum i sine større flagskibsbutikker og ved af erfaring, at en klar digital strategi giver merværdi for kunderne og også påvirker salget positivt. I efteråret 2022 gik Kicks i udbud for at gennemgå hele sin butikskæde, i alt over 230 i Sverige, Norge og Finland. Visual Art blev den valgte leverandør og strategiske partner.

- Vi sætter pris på Visual Arts støtte i dette projekt. De digitale skærme giver os muligheder for at nå ud til vores kunder med inspirerende og relevant information lige fra spændende lanceringer til attraktive kampagnetilbud. De bidrager også til en endnu mere dynamisk butiksoplevelse, siger Charlotta Tibbelin, Retail Communication & Concept Manager hos Kicks.

- Kicks er virkelig på forkant og sætter kunden og kundens oplevelse i højsædet. De ved, hvad de vil have ud af skærmene over tid, og også hvordan de kan optimere nytte og effekt. Det har været et lærerigt projekt fra indkøbsprocessen til selve installationen, og nu begynder partnerskabet for alvor, siger Rasmus Langbjerg, Country Manager Denmark hos Visual Art.

Udrulningen passer godt ind i Kicks strategi om at koble butik og e-handel sammen, både hvad angår inspiration og sortiment. Gennem den digitale løsning kan du hurtigt og nemt nå ud med relevant information, enten over hele landet eller begrænset til de butikker, hvor det er relevant. Målet er at finde en glædelig tonalitet, der giver ekstra merværdi til de fysiske besøgende, uanset om det er nyheder, tilbud, informationer, events eller andre ting, der bliver kommunikeret ud.

Alle butikker får mindst seks digitale flader. Primært handler det om indgangsskærme, kampagnebordsskærme og skærme i duftafdelingen til både kvinder og mænd. Aftalen indeholder en licens til at bruge Visual Arts egen CMS Signage Player, som bruges på alle skærme. Signage Player gør det muligt for Kicks nemt at kontrollere og administrere alt indhold centralt og dermed sikre det rigtige indhold, på det rigtige sted, på det rigtige tidspunkt.

Projektet med at installere skærmene startede omkring årsskiftet og alle skærme er nu på plads. Aftalen mellem Kicks og Visual Art løber over en årrække og værdien er vurderet til over 15 millioner over en femårig periode.

Om KICKS
    KICKS er Nordens førende skønhedskæde og tilbyder et omfattende koncept inden for makeup, duft, hudpleje og hårpleje. Med veluddannede skønhedseksperter i 230 butikker i Sverige, Norge og Finland og en moderne omnichannel-løsning, hvor fysisk butik og e-handel er integreret. KICKS tilbyder personlige og inspirerende skønhedstjenester fra en bred vifte af brands. Kicks har flagskibsbutikker i Stockholm, Gøteborg, Oslo og Malmø og er en del af Axel Johnson Group.

Visual Art er den førende digital Signage virksomhed i Norden, der leverer end-to-end løsninger til kunder over hele verden.

Vi starter altid med hvorfor, ved at indsamle indsigt/Data og designe konceptet, der skaber reel forretningsværdi for kunderne. Vi tager os af hele værdikæden fra tekniske løsninger, hardware, software, Content og installation til Post-service og support.

Ved at måle effekten af løsningen, kan vi fungere som en strategisk partner, der sikrer, at de definerede KPI'er kan nås. Uanset om det er for at øge- salget, kundeoplevelsen eller sælge annonceplads til tredjepart (detailmedier).

Det gør vi, ved at kombinere vores kreative ekspertise, teknologiske innovation og enkel og intuitiv digital signage-software CMS Signage Player. Visual Art blev grundlagt i 1997 og har 130 ansatte på 7 markeder, inden for rådgivning, tech, koncept og design, Content produktion, installation, service og support for at sikre, at vores kunder kan stole på, at vi leverer en helstøbt digital oplevelse til deres kunder.

Vi har tillid fra Brands såsom; McDonald's, Unibail-Rodamco-Westfield, Lego, Joe & the Juice, NIO, Subway, Audi, Circle K, 7-Eleven, Lagkagehuset og flere.

Rasmus Langbjerg

Pressekontakt Country Manager Denmark + 45 28 79 99 50

Pressekontakt CMO & CCO Visual Art Group +46 723 332 3 83

Digitale kommunikationsflader, hjælper dig til at nå helt ud med dit budskab

Visual Art er en førende full-service leverandør inden for digitale kommunikationskanaler (Digital Signage) i Europa med hovedsæde i Stockholm. Virksomheden blev grundlagt i 1997 og har i dag 130 medarbejdere inden for salg, tech, softwareudvikling, strategisk og kreativ indholdsproduktion og support.

Gl. Mønt 2, 1.sal
    1117 København