Educatius starter Community Impact Fund Competition for at styrke globale unge

Educatius starter Community Impact Fund Competition for at styrke globale unge

[København, 1. marts 2024] For at fejre den transformation, som international uddannelse kan medføre, har Educatius annonceret lanceringen af deres Community Impact Fund Competition, der udfordrer unge til at lade sig inspirere globalt og handle lokalt. Konkurrencen er en åben invitation til Educatius' internationale high school udvekslingsstuderende og alumner om at udnytte deres unikke tværgående uddannelse og fremsætte innovative projekter, som kan gøre en forskel i deres lokalsamfund.

En vision for forandring

Educatius' Community Impact Fund Competition er ikke blot endnu en konkurrence; det er en platform for handling. Den inviterer unge studerende til at drømme stort og indsende forslag, som kan skabe en positiv forskel - inspireret af deres erfaringer med international high school udveksling. Uanset om det handler om at genoplive en lokal park, starte et uddannelsesprogram for udsatte børn eller tage lederskab i et fællesskabsgenbrugsinitiativ, er målet at tænde en gnist, som vil lyse vejen for andre og omsætte drømme om en bedre verden til handleplaner.

Mekanikken til at gøre en forskel

Fra den 1. marts til den 31. marts 2024 opfordrer Educatius sine studerende og alumner til at indsende deres forslag online for at vinde et $5000 USD-stipendium. Konkurrencen søger ideer, der ikke kun er inspireret af oplevelser på high school i udlandet, men også demonstrerer en plan for at udnytte stipendiet til at opnå succes. Et internationalt dommerpanel vil gennemgå indsendelserne og vælge tre finalister til at deltage i en Global Skills Prep Camp online. Til sidst vil en vinder blive valgt til at modtage stipendiet og mentorskab, hvilket aktiverer unges og international uddannelses magt til at fremme samfundsindflydelse.

Ud over akademikere: Formning af globale borgere

Educatius' mission strækker sig langt ud over klasseværelset. Organisationen er dedikeret til at forme globale borgere, der er rustede til at tackle verdens udfordringer. Studerende i Educatius' high school-programmer i udlandet får globale perspektiver, akademiske fordele, kulturelle udvekslingsmuligheder og personlige vækstoplevelser, der samlet set forbereder dem til at være morgendagens forandringsagenter.

Bliv en del af bevægelsen

Educatius opfordrer unge visionærer til at ansøge om Community Impact Fund Competition. Det er en mulighed for ikke kun at gøre en forskel, men også for at påbegynde en rejse med personlig og social udvikling. Verden venter på friske ideer og passioneret handling – og det starter med vores ungdom.

For mere information om, hvordan man ansøger, besøg Educatius' officielle konkurrenceside. Tag imod muligheden for at skabe en positiv påvirkning!