Educatius tilbyder gratis Global Skills Prep Camp for at styrke kritisk udvikling hos unge

Det online program, værdsat til 600 euro, vil være gratis for alle elever der tilmelder sig et udvekslingsprogram i januar 2024.

Copenhagen 02.01.24,— For at styrke unges modstandsdygtighed tilbyder Educatius, en førende udbyder af internationale high school udvekslingsprogrammer, sit unikke Global Skills online program gratis til alle nye udvekslingsstuderende, der tilmelder sig i januar. Vurderet til 600 euro har dette kursus til formål at ruste internationale studerende med essentielle færdigheder til at navigere i tværkulturelle ukendte situationer.

Global Skills Prep Camp er et online kursus designet til at fremme færdigheder såsom kulturel bevidsthed, kritisk tænkning, etisk arbejde med AI-værktøjer og tryghed ved at tale engelsk. Disse færdigheder anerkendes i stigende grad som afgørende for personlig og professionel succes, ofte overset i traditionel uddannelse, men afgørende i dagens sammenkoblede verden.

Ifølge World Economic Forum vil sociale færdigheder som overtalelse, følelsesmæssig intelligens og engagement med andre være mere efterspurgte end tekniske færdigheder i mange brancher inden 2025. En LinkedIn-undersøgelse (2019 Global Talent Trends Report) fandt også, at over 90% af talentprofessionelle anser såkaldte ”bløde færdigheder” som vigtige eller mere vigtige end ”hårde færdigheder”, når de træffer beslutninger om ansættelse.

"Educatius er forpligtet til at forberede udvekslingsstuderende på en fremtid, hvor globale færdigheder er lige så vigtige som akademisk viden," sagde Julia Zhou, Director, Educatius Nordic "Ved at tilbyde vores Global Skills Prep Camp gratis ønsker vi at give internationale studerende en omfattende læringsoplevelse, der går ud over traditionel uddannelse og udstyrer dem med de færdigheder, de har brug for, for at lykkes på globalt plan." Global Skills Prep Camp afholdes i et sjovt, interaktivt engelsk miljø, hvilket gør det til en ideel platform for studerende at lære og vokse; samtidig med at udvikle digitale kompetencer. Dette initiativ supplerer Educatius' løbende forpligtelse til at levere kvalitetsfulde high school-udvekslingsprogrammer for internationale studerende.