Kuukauden pestistä 8000 euroa – Adeccolla kesätyö maajohtajana

Henkilöstöpalveluyritys Adecco Finland Oy tarjoaa lahjakkaalle nuorelle mahdollisuuden työskennellä kuukauden Suomen Adeccon maajohtajana. Yritys haluaa CEO for One Month -kampanjallaan kiinnittää huomiota nuorison korkeaan työttömyyteen.

Huippuluokan työtarjous on ensimmäinen vaihe Adeccon, maailman suurimman henkilöstöpalveluyrityksen, globaalissa CEO for One Month -kampanjassa. Siinä HR-alasta kiinnostuneille, opintojensa loppuvaiheessa oleville tai jo valmistuneille nuorille tarjotaan tilaisuus hakea kuukaudeksi Adeccon toimitusjohtajaksi omassa maassaan.

Kampanja järjestetään kolmatta kertaa globaalisti ja Adecco Finland on nyt ensimmäistä kertaa mukana. Vastaavanlaista uraboostia on vaikea saada mistään muualta.
”Ideana on, että voittaja voi aitiopaikalta seurata, miten yli 60 maassa toimivassa, 32 000 työntekijän jättiyrityksessä toimitaan ja miten sitä maatasolla johdetaan. Hänelle tarjotaan hyvä perehdytys sekä Adeccoon että koko toimialaan ja hänellä on uniikki tilaisuus näyttää omat kyntensä”, HR- ja viestintäjohtaja Virpi Ojakangas kertoo.

Kaikkien maiden edustajien joukosta seulotaan 10 finalistia kansainväliselle Boot Campille syyskuussa, jossa he osallistuvat erilaisiin yksilö- ja tiimihaasteisiin. Näiden kymmenen finalistin joukosta valitaan yksi nuori, josta tulee Adecco Groupin CEO for One Month. Hän tulee työskentelemään lokakuussa Adecco Groupin toimitusjohtajan Alain Dehazen suorassa alaisuudessa ja osallistumaan hänen päivittäiseen työhönsä. Edellisinä vuosina Adecco Groupin CEO for One Month on mm. osallistunut kansainvälisiin sijoittajatapaamisiin ja pitänyt esityksiä tuhansille ihmisille.

”Työelämässä tarvitaan rohkeita ratkaisuja. Kannustamme nuoria lähtemään kampanjaan mukaan kokeilemaan omien siipien kantoa haastavassa paikassa. Jo pelkästään laadukkaaseen rekrytointiprosessiin osallistuminen on antoisa kokemus. Siinä on mahdollisuus oppia mielenkiintoisia asioita omasta työpersoonallisuudesta ja työmotivaatiosta”, Ojakangas sanoo.

Nuorisotyöttömyys Suomessakin vakava ongelma

Kampanja on osa laajempaa Adecco Way to Work -ohjelmaa, jolla pyritään konkreettisesti auttamaan nuoria pääsemään kiinni työelämään ja sijoittumaan kykyjään vastaaviin tehtäviin. Globaalisti nuorisotyöttömyys on äärettömän vakava, syrjäytymistä aiheuttava ongelma eikä Suomikaan ole poikkeus.

”Adecco haluaa auttaa nuoria parantamaan omia työllistymisen mahdollisuuksiaan, jotta he osaisivat myydä omaa osaamistaan työmarkkinoilla ja pääsisivät ottamaan urapolulla ensimmäiset askeleensa. Jalkaudumme maaliskuussa Street Day -tapahtumassa oppilaitoksiin ympäri Suomen. Tarjoamme opiskelijoille vinkkejä työnhakuun ja oman uran suunnitteluun. Nettisivuiltamme löytyy työkaluja, joiden avulla jokainen voi parantaa omaa CV:tään, tehdä parempia työhakemuksia ja oppia uutta työhaastatteluun valmistautumisesta”, Ojakangas kertoo.

• ceo1month

Adecco Finland kuuluu Adecco Groupiin, joka on maailman johtava henkilöstöratkaisuja tuottava yritys. Adecco Finland Oy on ollut toiminnassa vuodesta 1997. Olemme Henkilöstöpalveluyritysten liiton auktorisoima yritys. Kauttamme työskentelee päivittäin satoja ammattilaisia eri aloilla ja rekrytoimme ammattilaisia myös suoraan asiakasyrityksiimme. Adeccolla on globaalisti 32 000 työntekijää 5 100:ssä yksikössä yli 60:ssa maassa ympäri maailman. Adecco Groupin pääkonttori sijaitsee Zürichissä, Sveitsissä.