Alone - maailmanensi-ilta HISTORY®-kanavalla

Alone - maailmanensi-ilta HISTORY®-kanavalla

Ensi-ilta HISTORY®-kanavalla Suomessa 24. kesäkuuta osana maailmanlaajuista tv-tapahtumaa, joka nähdään yli 200 alueella ympäri maailmaa. Alone on yksi rohkeimmista ja rehellisimmistä selviytymiskokeista, joita on koskaan yritetty televisiossa. Kymmenen viikon ajan katsojat ympäri maailmaa seuraavat kiehtovaa katsausta ihmisen taistelusta luontoa ja itseään vastaan.

Kymmenen miestä lähtee Kanadan länsirannikon Vancouverinsaarelle, jolla elää karhuja, puumia sekä susia. Miehillä on mukanaan vain ne tavarat, jotka he saavat mahtumaan selkäreppuun. Joukko selviytyjiä tulevat olemaan yksin ja ilman yhteyttä muihin ihmisiin vaativassa maastossa, jossa heillä on vain yksi tehtävä: Pysyä hengissä niin kauan kuin mahdollista!

Selviytyjät ovat maastossa yksin-ilman kamera- tai tuotantoryhmää. Heidän täytyy kuvata kaikki itse. He ovat yhteydessä muihin ihmisiin vain silloin, kun kun joku päättää jättää haasteen kesken. Jokainen miehistä saa valita itse oman selkäreppunsa sisällön, mutta kaikki muu jää ympäristön sekä heidän oman kekseliäisyytensä varaan.

Ei kuvausryhmää - ei temppuja

Pisimpään luonnossa kestävä mies voittaa 500 000 dollaria. Kymmenen miestä - joista monet ovat jättäneet perheensä ja lapsensa taaksensa - metsästävät, rakentavat suojia ja puolustautuvat saalistajilta pysyäkseen hengissä.

Ilman kuvaus- tai tuotantoryhmän tukea he joutuvat täysin eristyksiin ja kovaan psykologiseen rääkkiin syöksyessään kohti tuntematonta - ja dokumentoivat vielä itse kaiken.

Ensimmäisessä jaksossa miehet pääsevät tutustumaan uuteen ympäristöönsä ja alkavat ymmärtää, millainen haaste heillä on edessä. Kun pimeys laskeutuu ensimmäisenä yönä erämaahan, käy selväksi, että luonnossa vaanivia tappavia eläimiä kauhistuttavampaa on ajatus siitä, että kaikki vaarat on kohdattava yksin.

Alone alkaa HISTORY-kanavalla keskiviikkona 24. kesäkuuta kello 22:00.

Täyspitkän version ensimmäisestä jakson saa pyydettäessä nähtäväksi.

Sarjan on tuottanut yksinoikeudella HISTORY-kanavalle Leftfield Pictures - joka on luonut myös suositut Pawn Stars, American Restoration ja Counting Cars -sarjat.

A+E Networks UK on televisioyhtiö, joka omistaa laadukkaita ja uraauurtavia fakta- ja viihdekanavia. Pohjoismaissa näitä kanavia ovat The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 ja HISTORY2 HD. Kanavilla ohjelmaa lähetetään ympäri vuorokauden ja kaikki ohjelmat on tekstitetty paikallisilla kielillä. Yhtiö on yhdysvaltalaisen A+E Networksin ja brittiläisen Sky:n yhteisprojekti, jolla on kanavia lähes 100 maassa halki Iso-Britannian, Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Keski- ja Itä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän.