H2® -kanavalla mennään syvälle - kirjaimellisesti!

H2® -kanavalla mennään syvälle - kirjaimellisesti!

Jokaisen suuren metropolin vilisevien katujen alla piilee salainen kaupunki täynnä kiehtovaa ja tuntematonta historiaa. 20. huhtikuuta alkaen H2® vie katsojat jännittävälle maanalaiselle matkalle Cities of the Underworld -sarjan 13 uuden jakson voimin.

Eräät maailman suurimmista kaupungeista, kuten Pariisi, New York ja Rooma, kätkevät allensa salaisia verkostoja, joilla oli elintärkeitä tehtäviä - aavemaisista katakombeista, synkistä vankityrmistä ja piilopaikoista muinaisiin akvedukteihin, maanalaisiin salaseuroihin ja jopa salaperäisiin, sadoiksi vuosiksi unohdettuihin haaksirikkoihin.

Cities of the Underworld -sarjassa tutkitaan jopa satojen metrien syvyyksissä piileviä ajan kerrostumia ja kaupunkien muinaishistoriaa. Tutustumme teknologisiin ihmeisiin, jotka mahdollistivat vaikuttavat rakennelmat ja tavat, joilla insinöörit saattoivat rakentaa yhä uusia kerroksia kerrosten päälle.

Toinen tuotantokausi alkaa Irlannin pääkaupungista Dublinista, missä juontaja Don Wildman tutkii hautoja, puolustustunneleita ja kaupungin alla piileviä kryptia. Selviää että rakennelmat ovat peräisin 700- ja 800-luvuilta, jolloin viikingit kylvivät kauhua alueella!

Myöhemmin Don Wildman matkaa Prahaan, minne Hitlerin huhutaan rakentaneen maanalaisia bunkkereita natsien aseiden piilottamista varten toisen maailmansodan aikaan. Kuulemme salatiedekaupungista, jonka Temppeliherrain ritarikunta rakensi Jerusalemin alle Kuolleenmeren kääröjen takia. Pääsemme myös ihmettelemään Vietnamin sodan massiivista tunneliverkostoa, luolia ja tavalliselta kansalta salattuja käytäviä.

Maanalaisia salaisuuksia selvitellään myös New Yorkissa, Washingtonissa, Moskovassa ja muissa suurkaupungeissa Cities of the Underworld -sarjan toisella tuotantokaudella arkisin klo 19.30, alkaen 20. huhtikuuta, H2-kanavalla.

Lyhyen tauon jälkeen sarja palaa ruutuun 15. kesäkuuta kolmannen ja samalla viimeisen tuotantokauden jaksoin.

A+E Networks UK on televisioyhtiö, joka omistaa laadukkaita ja uraauurtavia fakta- ja viihdekanavia. Pohjoismaissa näitä kanavia ovat The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 ja HISTORY2 HD. Kanavilla ohjelmaa lähetetään ympäri vuorokauden ja kaikki ohjelmat on tekstitetty paikallisilla kielillä. Yhtiö on yhdysvaltalaisen A+E Networksin ja brittiläisen Sky:n yhteisprojekti, jolla on kanavia lähes 100 maassa halki Iso-Britannian, Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Keski- ja Itä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän.