Koe toinen maailmansota korkeuksista H2-kanavalla

Koe toinen maailmansota korkeuksista H2-kanavalla

Toisen maailmansodan historia on kerrottu monta kertaa ja monin eri tavoin. Nyt H2 siirtää konfliktin aivan uudelle tasolla kaksituntisessa dokumentissa WWII From Space, jossa dramaattiset tapahtumat nähdään mullistavan teknologian avulla yläilmoista!

Erikoistehosteiden ja mykistävän upean satelliittiteknologian avulla WWII From Space tarjoaa uuden näkökulman 2. maailmansotaan. Katsojat saavat paremman käsityksen sodan suurtapahtumista, kun kamera viilettää ajan ja avaruuden halki. Tärkeät hetket asettuvat globaaliin viitekehykseen.

Palkitussa dokumentissa on rekonstruoitu kriittisen tärkeitä hetkiä, joita ei olisi koskaan saatu kuvattua kameralla. Toisen maailmansodan tärkeimmät poliittiset hetket ja taistelut, esimerkiksi Pearl Harbor, Normandian maihinnousu ja Hiroshima, käydään tarkasti läpi. Vakuuttava tietokonegrafiikka selkeyttää sodan taloudellisia ja poliittisia ulottuvuuksia sekä valaisee entistä paremmin tapahtumien syitä ja seurauksia.

Katsojat saavat myös paremman käsityksen siitä, miten vuonna 1939 maailman 19. kovimmaksi sotilasmahdiksi rankattu ja Portugaliakin vähäpätöisempi Yhdysvallat muuttui kuudessa vuodessa johtavaksi ydinsuurvallaksi. Miten se oli mahdollista, ja mitkä tapahtumat vaikuttivat suurvallan syntyyn?

Historianharrastajat arvostavat syvällistä analyysia, joka asettaa sodan tapahtumat globaaliin viitekehykseen. Teknologianörtit puolestaan nauttivat kaksituntisen erikoisdokumentin huikeasta kuvamateriaalista ja erikoistehosteista.

Toisin sanoen tämä on mahdollisuus kokea toinen maailmansota aivan uudella tavalla!

WWII From Space voitti arvostetun Emmy-palkinnon ainutlaatuisesta 3D-grafiikan, karttojen ja satelliittikuvien yhdistelmästä. Ohjelma nähdään H2-kanavalla keskiviikkona 9. syyskuuta 22.00.

A+E Networks UK on televisioyhtiö, joka omistaa laadukkaita ja uraauurtavia fakta- ja viihdekanavia. Pohjoismaissa näitä kanavia ovat The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 ja HISTORY2 HD. Kanavilla ohjelmaa lähetetään ympäri vuorokauden ja kaikki ohjelmat on tekstitetty paikallisilla kielillä. Yhtiö on yhdysvaltalaisen A+E Networksin ja brittiläisen Sky:n yhteisprojekti, jolla on kanavia lähes 100 maassa halki Iso-Britannian, Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Keski- ja Itä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän.