HISTORY®-kanava vahvistaa uuden dokudraaman 'Barbarians Rising' tuotannon

HISTORY®-kanava vahvistaa uuden dokudraaman 'Barbarians Rising' tuotannon

Uusi sarja paljastaa todelliset tarinat Hannibalin, Spartacuksen, Boudican, Arminiuksen, hunni Attilan ja muiden legendaaristen sotureiden sekä maailmaa muuttaneiden heimojen kuten goottien ja vandaalien takana. Barbarians Rising saa ensi-iltansa HISTORY®-kanavalla vuonna 2016.

Barbarians Rising on maailmanlaajuinen yhteistuotanto HISTORY-kanavaa varten. Se esitetään yli 185 maassa. Kahdeksanosainen dokudraama paljastaa todellisen tarinan 700 vuotta kestäneestä kamppailusta kukistaa Rooman valtakunta - yksi maailmanhistorian mahtavimmista keisarikunnista.

Sarja kertoo Rooman valtakunnan nousun ja tuhon tarinan barbaarien kapinallisjohtajien näkökulmasta. Kouriintuntuvalla matkalla käydään läpi yksinvaltaista suurvaltaa vastaan lyöneiden kapina-aaltojen historia. Rooman valtakunta kutsui kapinallisia ”barbaareiksi” - sivilisaation laidalla eläneiksi moukkamaisiksi ja väkivaltaisiksi heimoiksi. He olivat kuitenkin miehiä ja naisia, joiden eeppinen kamppailu muovasi maailman tulevaisuutta.

Kahdeksassa jaksossa perehdytään historian suurimpiin sotureihin. Hannibal vannoi verikostoa 9-vuotiaana. Spartacus, entinen orja, johti barbaarien kapinaa. Boudicca oli kelttien soturikuningatar. Arminius oli Saksan kapinapäällikkö. Hunni Attila herätti kauhua idässä. Rooman imperiumi petti gootit, hurjan taisteluheimon, siinä missä kiertelevät ja ryöstelevät vandaalit antoivat Roomalle kuoliniskun. Valtaisan suuret tarinat kertovat, miten yksi historian suurimmista keisarikunnista kaatui omaan aggressiiviseen laajentumishaluunsa.

Barbarians Rising on brittiläisen October Filmsin tuotantoa HISTORY-kanavalle. HISTORY-kanavan vastaavat tuottajat ovat Kristen Burns ja Russ McCarroll. October Filmsin Adam Bullmore on vastaava tuottaja, Simon George (HISTORY-kanavan World War II From Space) pääohjaaja ja Michael Waterhouse (HISTORY-kanavan The Bible) tuottaja.

Lisätietoja A+E Networks® UK -yhtiöstä
A+E Networks UK on A+E Networks® ja Sky -yhtiöiden yhteisyritys. Televisioyhtiö lähettää laadukkaita, mullistavia fakta- ja viihdekanavia kuten HISTORY®, HISTORY® HD, Lifetime®, Lifetime® HD, Crime + Investigation™, Crime + Investigation™ HD ja H2®. A+E Networks UK aloitti toimintansa marraskuussa 1995, ja yhtiöllä on kanavia 90 maassa halki Iso-Britannian, Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Keski- ja Itä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän.

Lisätietoja HISTORY®-kanavasta
HISTORY® (alunperin The History Channel) aloitti lähetyksensä vuonna 1995 Iso-Britanniassa ja vuonna 1997 Pohjoismaiden alueella. HISTORY on osa A+E Networks UK®:n kanavapakettia, johon kuuluu myös H2®, Lifetime® ja Crime & Investigation Network®. HISTORY tavoittaa katsojia ympäri maailmaa - se näkyy yli 302 taloudessa maailmanlaajuisesti, yli 150 alueella ja 37 kielellä.

A+E Networks UK on televisioyhtiö, joka omistaa laadukkaita ja uraauurtavia fakta- ja viihdekanavia. Pohjoismaissa näitä kanavia ovat The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 ja HISTORY2 HD. Kanavilla ohjelmaa lähetetään ympäri vuorokauden ja kaikki ohjelmat on tekstitetty paikallisilla kielillä. Yhtiö on yhdysvaltalaisen A+E Networksin ja brittiläisen Sky:n yhteisprojekti, jolla on kanavia lähes 100 maassa halki Iso-Britannian, Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Keski- ja Itä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän.