Altia ja Restel avaavat Viinimaa-baarin ravintola Baker’sin yhteyteen

Helsinki saa oman Viinimaa bar in barinsa kesäkuussa, kun legendaarinen Baker’s ja Suomen johtava alkoholijuomayhtiö Altia avaavat Viinimaa-baarin uusiutuvan ravintolan yhteyteen.

Viinimaa bar in bar on osa Altian kuluttajaviestintäkonseptia, joka sisältää monipuolisen Viinimaa.fi-kuluttajasivuston, sosiaalisen median kanavat sekä viinialan arvostetuimpiin kuuluvan Mikä Viini! -tapahtuman.

Viinimaa bar in bar on uniikki konsepti, joka tuo kahvilan yhteyteen rennon modernin viinibaarin. Kuluttajien ostopäätös helpottuu entisestään, kun valikoimassa on Alkosta tuttuja tuotteita. Viinimaa-baarissa on mahdollista nauttia viiniä myös normaalia pienemmissä eli 4 cl:n annoksissa tai tehdä vaikkapa helpon useamman viinin tastingin. Koska valikoimassa on Alkon viinejä, on baarissa helppo käydä maistelemassa viinejä ja etsimässä suosikkiaan ennen Alkossa asiointia.

Baker´s Bar & Restaurant on monipuolinen ravintolakokonaisuus Helsingin ydinkeskustassa Stockmannia vastapäätä. Jo vuonna 1915 avattu ravintola on Helsingin vanhimpia ravintoloita ja palvellut koko pitkän historiansa ajan niin helsinkiläisiä kuin matkailijoitakin läheltä ja kaukaa.

- Yhteistyö Altian kanssa tukee ja vahvistaa viinitarjontaamme. On hienoa, että henkilökuntamme saa myös viinikoulutusta Altia Akatemian kouluttajilta, Restel-ruokaravintoloiden ketjujohtaja Katja Malminen kommentoi.

Baker’sin Viinimaa-baarissa on tarjolla myös viinien kanssa sopivaa fingerfood-tyylistä ruokaa.

Altia Partner Brands Finlandin Managing Director Janne Halttusen mukaan Baker'sin Viinimaa bar in bar -lanseeraus syventää kahden alansa johtavan toimijan Restelin ja Altian hyvää yhteistyötä.

- Yhteinen tavoitteemme on tarjota kuluttajille täysin uudenlaisia palvelukokemuksia ja viinielämyksiä.

Ensimmäinen Viinimaa bar in bar avattiin 2011 Turkuun Sokos Wiklundin alakertaan ja toinen vuonna 2013 Porin Coffee Housen yhteyteen. Helsingin Viinimaa bar in bar avataan ravintola Baker’siin18.kesäkuuta.

• Ruoka, juoma

• viinimaa
  • tuotteet
  • altia

Altia on Pohjoismaiden ja Baltian johtava alkoholijuomayhtiö, jonka tuotevalikoima koostuu viineistä ja väkevistä. Altia valmistaa, markkinoi, myy, vie ja tuo maahan omia sekä päämiesten tuotteita. Altialla on Pohjoismaiden ja Baltian alueella kattava tuotanto-, myynti- ja logistiikkaverkosto, jonka avulla se palvelee laajasti asiakkaita, kuluttajia ja päämiehiä lähellä markkinoita. Altian liikevaihto on noin 480 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 1 000.

Altian omia brändejä ovat muun muassa Blossa, Chill Out, Jaloviina, Koskenkorva, Larsen, O.P. Anderson, Renault, Larsen ja Xanté. Niillä on vahva markkina-asema ja monilla pitkä historia vaalittavanaan. Altian päämiestuotteiden valikoima koostuu sekä paikallisista että kansainvälisistä brändeistä eri puolilta maailmaa. Niihin kuuluvat esimerkiksi Codorníu, Drostdy-Hof, Hardy’s, Jack Daniel’s, Bowmore, Nederburg, Ravenswood ja Robert Mondavi. www.altiacorporation.com

Petra Gräsbeck

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja +358 40 767 0867