Altian maahantuomilla merkeillä runsaasti juomauutuuksia

Altian maahantuomilla merkeillä on runsaasti kevätuutuuksia Alkon valikoimissa. Maahantuotuja merkkejä edustavat Suomessa Altian tytäryhtiöt Alpha Beverages ja Wennerco.

Wennercon eteläafrikkalainen Fair Trade -punaviini Place in the Sun Cabernet Sauvignon Shiraz tulee Etelä-Afrikasta arvostetun Zonnebloem-viinitilan tuottamana. Tämä täyteläisen kirsikkainen ja mausteinen viini on saatavilla 37,5 cl:n pullossa 9.5. alkaen. Hinta 4,99 €.

Wennercon edustama Codorníu-cavatalo saa kaksi uutta listausta toukokuun aikana. Kesän kausituote Verdejo Frizz on matala-alkoholinen, pirskahteleva ja makea valkoviini, hinta 9,84 €. Codorníun ensimmäinen luomucava Alkon vakiovalikoimassa on puolikuiva, erittäin laadukas Codorníu Ecológica Semi Secohinta 9,79 €.

Toukokuun alussa Wennercon edustukseen siirtynyt arvostettu toscanalainen viinitalo Frescobaldi saa uuden listauksen Alkoon toukokuun lopulla. Frescobaldi Campo ai Sassi on täyteläisen notkea punaviini Montalcinon viinialueelta, hinta 17,89 €.

Advini-viinitalon Domaine Notre Dame de Cousignac Parcelle Nord on täyteläisen yrttinen luomupunaviini Ranskan Rhônesta. Hinta 11,69 €.

Alpha Beveragesin De Kuyper -likööritalo saa kesän kynnyksellä kolme uutta vahvistusta Alkon valikoimaan. Uniikki De Kuyper Cucumber -kurkkulikööri sekä De Kuyper Watermelon -likööri ovat kesän kausilistauksia 7.5.-31.8. De Kuyper Sour Grapefruit -greippilikööri saapuu Alkon vakiovalikoimaan kesäkuun lopulla. Kaikki kolme sopivat erinomaisesti kesän booleihin ja drinkkeihin. Katso ohjeita Viinimaasta.

Stassenin siideriperhettä täydentää kesän ajan Alkoissa Stassen Litchi Fruit Cider. Tämä hedelmäinen, raikas ja luonnollinen uutuussiideri kruunaa kesän leppoisat juhlat. Siiderin salaisuus on luonnollinen, raikkaan hedelmäinen maku, joka saavutetaan aidoilla raaka-aineilla, ainutlaatuisella reseptillä ja perinteisellä käymismenetelmällä. Myynnissä Alkoissa 7.5.- 31.8. Hinta 5,39 € (75 cl)

Huhtikuun lopussa listautunut elegantti ja hedelmäinen valkoviini Terre di Faiano Grechetto tulee Orion Winesin viinitalolta Italian Umbriasta. Se sopii hyvin aperitiiviksi, kasvisruoille ja hapokkuutensa ansiosta kesäisille runsasmakuisille noutopöydän antimille. Hinta 9,69 €.

Altian kaikki omat sekä maahantuodut miedot tuotteet löydät Viinimaan sivuilta.

• Ruoka, juoma

• tuotteet
  • viinimaa
  • altia

Altia on Pohjoismaiden ja Baltian johtava alkoholijuomayhtiö, jonka tuotevalikoima koostuu viineistä ja väkevistä. Altia valmistaa, markkinoi, myy, vie ja tuo maahan omia sekä päämiesten tuotteita. Altialla on Pohjoismaiden ja Baltian alueella kattava tuotanto-, myynti- ja logistiikkaverkosto, jonka avulla se palvelee laajasti asiakkaita, kuluttajia ja päämiehiä lähellä markkinoita. Altian liikevaihto on noin 480 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 1 000.

Altian omia brändejä ovat muun muassa Blossa, Chill Out, Jaloviina, Koskenkorva, Larsen, O.P. Anderson, Renault, Larsen ja Xanté. Niillä on vahva markkina-asema ja monilla pitkä historia vaalittavanaan. Altian päämiestuotteiden valikoima koostuu sekä paikallisista että kansainvälisistä brändeistä eri puolilta maailmaa. Niihin kuuluvat esimerkiksi Codorníu, Drostdy-Hof, Hardy’s, Jack Daniel’s, Bowmore, Nederburg, Ravenswood ja Robert Mondavi. www.altiacorporation.com

Petra Gräsbeck

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja +358 40 767 0867