Altian Chill Out -viinit saavat uudet pakkaukset

Altian Chill Out -perheen ilme uudistuu. Viinien pakkauksia on uudistettu, ja erilaiset viinityypit erottuvat niistä selkeästi. Uusissa viinilaatikoissa on lisäksi kätevät repäisynauhat, joiden avulla tyhjät viinilaatikot on helpompi purkaa lajittelua varten.

Uudistuvat viinipakkaukset ovat Chill Out Delicate & Fruity Shiraz Rosé ja Chill Out Smooth & Soft Cabernet Sauvignon.

Lisäksi Altia tuo kesäkuun alussa valikoimaansa kaksi uutta Chill Out -tuotetta.  Päivänvalon näkevät Chill Out Fresh & Fruity Chardonnay 3 litran hanapakkauksessa sekä Chill Out Conversations Organic Chardonnay 1,5 litran viinipussissa.

Chill Out -viinejä myytiin noin 7,5 miljoonaa litraa vuonna 2013

Chill Out on Altian omistama viinituotemerkki. Laaja Chill Out -sarja on viinien maailmankansalainen; siihen kuuluu laadukkaita viinejä useilta eri viinialueilta ja viinimaista, kuten Kaliforniasta, Australiasta ja Etelä-Afrikasta. Tuoteperheelle tunnusmaista on uudenlaisten ratkaisujen ja makujen etsiminen niin viinien kuin pakkaustenkin suhteen.

Chill Out -viinejä myydään laajalti Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Suomessa. Lisäksi se on saatavilla myös Virossa ja Latviassa. Koko alueella Altian Chill Out -viinejä myytiin vuonna 2013 noin 7,5 miljoonaa litraa.

Chill Out -pakkaukset haastavat uudenlaiseen ajatteluun

Chill Out tunnetaan erityisesti ennakkoluulottomista pakkauksistaan; Chill Out -viinejä on jo vuosia pakattu laadukkaisiin muovipulloihin, kartonkisiin viinilaatikoihin sekä pussipakkauksiin ympäristövaikutusten vähentämiseksi.

• Ruoka, juoma

• tuotteet
  • altia

Altia on Pohjoismaiden ja Baltian johtava alkoholijuomayhtiö, jonka tuotevalikoima koostuu viineistä ja väkevistä. Altia valmistaa, markkinoi, myy, vie ja tuo maahan omia sekä päämiesten tuotteita. Altialla on Pohjoismaiden ja Baltian alueella kattava tuotanto-, myynti- ja logistiikkaverkosto, jonka avulla se palvelee laajasti asiakkaita, kuluttajia ja päämiehiä lähellä markkinoita. Altian liikevaihto on noin 480 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 1 000.

Altian omia brändejä ovat muun muassa Blossa, Chill Out, Jaloviina, Koskenkorva, Larsen, O.P. Anderson, Renault, Larsen ja Xanté. Niillä on vahva markkina-asema ja monilla pitkä historia vaalittavanaan. Altian päämiestuotteiden valikoima koostuu sekä paikallisista että kansainvälisistä brändeistä eri puolilta maailmaa. Niihin kuuluvat esimerkiksi Codorníu, Drostdy-Hof, Hardy’s, Jack Daniel’s, Bowmore, Nederburg, Ravenswood ja Robert Mondavi. www.altiacorporation.com

Petra Gräsbeck

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja +358 40 767 0867