Upeat suupuhalletut Chill Out -pullot esillä Fiskarsin Ruukin kesänäyttelyssä

Suomalainen muotoilu sekä juomapakkaukset ovat kulkeneet käsi kädessä kautta historian. Tunnettujen taiteilijoiden, kuten Tapio Wirkkalan, suunnittelemat ja Altian Rajamäen tehtaalla pullotetut juomat ovat tehneet suomalaista lasimuotoilua tunnetuksi ympäri maailmaa.

Chill Out Unique Art Collection jatkaa tänä kesänä yhteistyön perinnettä Rajapinnat-kesänäyttelyssä Fiskarsin Ruukissa. Yhdessä Altian kanssa Fiskarsin käsityöläisten, muotoilijoiden ja taiteilijoiden osuuskunta ONOMA sekä näyttelyyn osallistuvat Arabian taideosaston ja Nuutajärven lasikylän luovat yhteisöt tekevät uudenlaista muotoilun historiaa: upeita, käsintehtyjä Chill Out -viinipulloja. Ainutlaatuiset toteutukset käsittävät muun muassa yksilöllisiä, suupuhallettuja pulloja, karahveja, keramiikkaa ja käsintehtyjä etikettejä. Näyttelyn kuratoi valokuvaaja Jani Kaila

Ainutlaatuiset pullot pullotettiin käsin Altian Rajamäen tehtaalla

Muotoilijat Camilla Moberg ja Markku Salo suunnittelivat Altialle erikoissarjan uniikkipulloja. Nuutajärvellä puhalletut pullot pullotettiin käsityönä Altian Rajamäen tehtaalla Chill Out Delicate & Fruity Shiraz Rosé -viinillä. Fiskarsin Ruukissa työskentelevä muotoilija Lea Sarasjoki suunnitteli pulloihin etiketit, jotka painettiin taidevedostaja, paperintekijä Erja Huovilan käsintehdyille papereille. Kokoelma on esillä Rajapinnat -näyttelyssä 18.5.–14.9.2014.

Lisätietoja Rajapinnat-näyttelystä

Yhdistä ryhmävierailu viininmaistatukseen

Chill out & Create -vierailukokonaisuudessa vieraillaan Rajapinnat-näyttelyssä ja maistellaan maalaten Chill Out -viiniperheen eri juomia. Lisäksi rentoudutaan uudessa Laundry Café Barissa, joka avautuu Fiskarsin Ruukissa toukokuussa. Tämä ruukin sydämessä sijaitseva vanha pesutupa on muuntautunut viihtyisäksi kahvituvaksi terassin kera. Laundry Café bar on auki ympäri vuoden ja baarissa on myynnissä Chill Out – viinituoteperheen viinejä. Vierailuja järjestetään Fiskarsin Ruukissa arkisin 19.5.-12.9.2014. Lisätietoja vierailuista

• Ruoka, juoma

• rajamäki
  • altia
  • tuotteet

Altia on Pohjoismaiden ja Baltian johtava alkoholijuomayhtiö, jonka tuotevalikoima koostuu viineistä ja väkevistä. Altia valmistaa, markkinoi, myy, vie ja tuo maahan omia sekä päämiesten tuotteita. Altialla on Pohjoismaiden ja Baltian alueella kattava tuotanto-, myynti- ja logistiikkaverkosto, jonka avulla se palvelee laajasti asiakkaita, kuluttajia ja päämiehiä lähellä markkinoita. Altian liikevaihto on noin 480 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 1 000.

Altian omia brändejä ovat muun muassa Blossa, Chill Out, Jaloviina, Koskenkorva, Larsen, O.P. Anderson, Renault, Larsen ja Xanté. Niillä on vahva markkina-asema ja monilla pitkä historia vaalittavanaan. Altian päämiestuotteiden valikoima koostuu sekä paikallisista että kansainvälisistä brändeistä eri puolilta maailmaa. Niihin kuuluvat esimerkiksi Codorníu, Drostdy-Hof, Hardy’s, Jack Daniel’s, Bowmore, Nederburg, Ravenswood ja Robert Mondavi. www.altiacorporation.com

Petra Gräsbeck

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja +358 40 767 0867