Azetsille Kauppalehden Kestomenestyjä- ja Kasvaja 2021 -sertifikaatit

Johtavalle talous-, palkka-, HR- ja neuvonantopalveluja sekä niitä tukevia teknologiaratkaisuja tarjoavalle Azets Insight Oy:lle on myönnetty Kauppalehden Kestomenestyjä- ja Kasvaja 2021 -sertifikaatit. Kestomenestyjä-sertifikaatti myönnetään yrityksille, jotka ovat menestyneet kymmenenä peräkkäisenä vuotena.

”Olemme erityisen iloisia siitä, että meidät palkitaan kymmenen vuoden pitkästä menestyksestä, mikä ei ole alallamme aivan itsestään selvää. Maailma ja markkinatilanteet muuttuvat nopeassa tahdissa, ja pitkä menestys kertoo siitä, että olemme pysyneet muutoksessa edelläkävijänä. Tekoälyn on sanottu vievän taloushallinnon ammattilaisten työt ensimmäisenä, mutta me olemme osoitus siitä, että se ei pidä paikkaansa. Digitalisaatio ei ole meille uhka, vaan mahdollisuus”, toteaa Azets Insightin toimitusjohtaja Ulla Nikkanen.

Sertifikaatti myönnetään Alma Talentin talousanalytiikan ammattilaisten tekemän analyysin perusteella, ja sen edellytyksenä on, että yritys on suoriutunut taloudellisesti verrokkejaan paremmin. Kauppalehden 2012-2021 Kestomenestyjä-yrityksiä on vain pieni osa suomalaisista osakeyhtiöistä.

”Meistä Kestomenestyjä-sertifikaatti on ennen kaikkea laadun ja luotettavuuden tae. Se kertoo, että osaamme hoitaa hyvin niin asiakkaita, liiketoimintaa kuin henkilöstöäkin”, Nikkanen toteaa.

Menestyjäluokituksessa yrityksen taloudellista suorituskykyä mitataan kuudella eri osa-alueella: kasvu, kannattavuus, tulos, maksuvalmius, vakavaraisuus ja riskinsietokyky. Kultakin osa-alueelta yritys pisteytetään omassa kokoluokassaan, vertailtuna kaikkiin Alma Talentin tietokannan yrityksiin sekä, vertailtuna yrityksen toimialan muihin yrityksiin. Kestomenestyjä-sertifikaatti ennakoi myös yrityksen tulevaa menestystä. Kestomenestyjä 2012-2021 -luokitus perustuu tilikausiin, jotka ovat päättyneet kesäkuun 2011 ja toukokuun 2021 välillä.

Menestyjäksi pääsy edellyttää muutakin kuin hyvää maksuvalmiutta ja maksuhäiriöttömyyttä. Tämä kuuden osa-alueen analyysiin perustuva malli on Suomessa ainoa, joka sekä tunnistaa riskit että erottelee yritykset toisistaan.