Kuvassa vasemmalta Mia von Schantz, Marcus von Schantz ja Ulla Nikkanen.

Azets ostaa AST-Accounting Services Tilimatic Oy:n – entistä vahvempi tarjonta Suomessa toimiville kansainvälisille yrityksille

Pohjoismaiden teknologisesti edistynein ulkoistettujen talous-, palkka- ja HR-palveluiden sekä johtamisen kehittämisen palveluiden tarjoaja Azets ostaa kansainvälisten yritysten talous- ja palkkapalveluihin keskittyneen AST-Accounting Services Tilimatic Oy:n. Yhdistymisen myötä Azets tarjoaa entistä vahvempaa tukea kansainvälisten yritysten Suomessa toimiville tytäryhtiöille.

Teknologinen kehitys ja lisääntyvä regulaatio vaativat jatkuvasti enemmän toisaalta globaalia, toisaalta alueellista asiantuntemusta. Kansainväliset toimijat odottavat taloushallinnon ulkoistuskumppanilta kokonaisvaltaista palvelua, paikallisen ja kansainvälisen kirjanpidon ja konserniraportoinnin osaamista sekä vahvaa alueellisen lainsäädännön ja toimintatapojen tuntemusta.

”Azets ja AST-Accounting Services Tilimatic ovat jo vuosia toimineet rinta rinnan Suomen markkinoilla tarjoten laadukkaita asiantuntijapalveluita kansainvälisten yritysten suomalaisille tytäryhtiöille. Yrityskauppa mahdollistaa vuosien kokemuksen yhdistämisen ja entistä vahvemman markkina-aseman”, toteaa Azets Insight Oy:n toimitusjohtaja Ulla Nikkanen.

Azetsin kansainväliset palvelut on suunnattu kansainvälisten yritysten Suomessa toimiville tai aloitteleville tytäryhtiöille yrityksen kokoluokasta tai emomaasta riippumatta. Palvelut kattavat Suomen lainsäädännön vaatimusten mukaiset talous-, palkka- ja HR-palvelut, erityisosaamisen laskenta- ja veroasioissa sekä raportoinnissa (esimerkiksi IFRS, US GAAP, FAS).

”Osa palveluamme on varmistaa, että emoyritys pysyy ajan tasalla kansallisten lainsäädäntömuutosten ja ajankohtaisten suositusten vaikutuksista yhtiön liiketoimintaan”, Nikkanen sanoo. Yhdistyminen Azetsin kanssa tarkoittaa AST-Accounting Services Tilimaticin asiakkaille palveluvalikoiman laajenemista muun muassa teknologiaratkaisuiden osalta.

”Asiakashyötyjen lisäksi yrityskauppa mahdollistaa AST-Accounting Services Tilimaticin toiminnan kehittämisen osana kansainvälistä konsernia”, toteaa AST-Accounting Services Tilimatic Oy:n toimitusjohtaja Marcus von Schantz.

Yrityskauppa tulee voimaan 9.3.2020. Sen myötä AST-Accounting Services Tilimaticin 35 työntekijää muuttaa kevään aikana Azets-taloon Helsingin Elielinaukiolle.

Lisätietoja:

Ulla Nikkanen, toimitusjohtaja, Azets Insight Oy
ulla.nikkanen@azets.com

Azets

Azets on Pohjoismaiden suurin henkilöstö-, palkka- ja taloushallinnon palveluiden sekä teknologiaratkaisuiden tarjoaja. Azets yhdistää datan, teknologian ja asiantuntemuksen kokonaisuudeksi, joka tuottaa arvoa asiakkailleen. Azets Suomen asiakkaita palvelee 700 asiantuntijaa ja liikevaihto on 66,3 miljoonan euroa. www.azets.fi

AST-Accounting Services Tilimatic Oy

AST-Accounting Services Tilimatic Oy on vuonna 1979 perustettu auktorisoitu tilitoimisto. Yritys on alan johtavia toimijoita ja sillä on laaja kokemus kansallisen ja kansainvälisen taloushallinnon ja palkanlaskennan hoitamisesta sekä konserniraportoinnista. AST-Accounting Services Tilimaticin ydinosaamista on neuvonta- ja ulkoistuspalveluiden tarjoaminen Suomessa toimivien ulkomaisten yhtiöiden tytäryhtiöille ja sivuliikkeille. AST-Accounting Services Tilimaticin liikevaihto on 3,5 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa työskentelee 35 asiantuntijaa. www.ast.fi