Uusi investointi -  Azets Group on ilmoittanut, että johtava pääomasijoitusyhtiö PAI PArtners on tullut mukaan Azetsin liiketoimintaan uutena sijoittajana nykyisen omistajan, Hg:n rinnalle.
Uusi investointi - Azets Group on ilmoittanut, että johtava pääomasijoitusyhtiö PAI PArtners on tullut mukaan Azetsin liiketoimintaan uutena sijoittajana nykyisen omistajan, Hg:n rinnalle.

PAI Partners sijoittaa Azets Groupiin yhdessä Hg Capitalin kanssa – tavoitteena Azetsin tulevaisuuden kasvukyvyn vahvistaminen

Talous-, palkka- ja HR-palveluita, tilintarkastuspalveluita, neuvonantopalveluita sekä niitä tukevia ohjelmistoratkaisuja tarjoava Azets Group on tänään julkistanut omistusjärjestelyn, jonka myötä PAI Partners, johtava pääomasijoitusyhtiö, tulee Azetsin omistajaksi Hg Capitalin rinnalle. Järjestelyn toteuttamisen jälkeen PAI Partnersilla on yhtäläinen ja yhteinen määräysvalta Azetsin nykyisen omistajan Hg:n kanssa. Hg tunnetaan eurooppalaisiin ja transatlanttisiin ohjelmisto- ja palveluliiketoimintoihin keskittyvänä pääomasijoittajana.

Hg perusti Azets Groupin kuusi vuotta sitten vastauksena yritysten kasvaviin taloushallinnon ulkoistus- ja digitalisaatiotarpeisiin. Viime vuosien aikana Azets on kasvanut yhdeksi maailman suurimmista teknologiapohjaisia ulkoistus- ja asiantuntijapalveluita tarjoavista yrityksistä.

Azets hyötyy edelleen laajemmasta suuntauksesta, jossa yritykset ulkoistavat toimintoja, jotka eivät kuulu niiden ydinliiketoimintaansa, sekä toimialan voimakkaasta fragmentoituneisuudesta. Perustamisensa jälkeen Azets on ostanut yli 90 yritystä eri toimintamaissaan. Nykyään Azetsin 7 600 ammattilaista auttavat osaamisellaan yli 93 000 asiakasta, ja Azets Groupin liikevaihto on noin 700 miljoonaa puntaa.

Azetsin omistajina on nyt kaksi johtavaa pääomasijoittajaa: PAI, jolla on syvällinen kokemus asiantuntijapalveluista, ja Hg, jolla on pitkä kokemus ohjelmisto- ja palveluliiketoimintaan sijoittamisesta. Molemmilla sijoittajilla on vankka kokemus yhteistyöstä johtoryhmien kanssa yritysten liiketoimintojen skaalaamiseksi ja alan globaalien markkinajohtajien luomiseksi.

Omistajien tuella Azetsilla on erinomaiset mahdollisuudet jatkaa menestyksekästä kasvustrategiaansa ja syventää läsnäoloaan uusilla ja nykyisillä markkinoilla kaikkialla Euroopassa niin orgaanisen kasvun kuin uusien strategisten yrityskauppojenkin kautta.

Chris Horne, Group Chief Executive Officer, Azets Group, toteaa: ”Azetsilla on vahva maine innovatiivisten teknologiapohjaisten palveluiden toimittajana alalla, jossa teknologian hyödyntäminen on ollut aiemmin suhteellisen alhaisella tasolla. Viiden vuoden Pathway-strategiamme linjaa selkeästi sen, kuinka haluamme liiketoimintamme kehittyvän ja olemme iloisia, että valitsimme kaksi sijoittajaa, jotka ovat yhtä innoissaan tulevaisuudestamme kuin mekin. Tuen saaminen toiselta maailmanluokan pääomasijoittajalta on osoitus kyvyistämme ja tarjoaa meille mahdollisuuksia, jotka auttavat meitä kasvamaan sekä tukemaan tuhansia asiakkaitamme ja kollegoitamme maailmanlaajuisesti.”

Colm O’Sullivan, Partner, PAI Partners, toteaa: "Kestävän liiketoimintamallinsa ansiosta Azets tarjoaa vahvan alustan tulevalle kasvulle. Johtavan markkina-asemansa ansiosta yrityksellä on hyvät mahdollisuudet hyötyä sääntelyn ja compliance-vaatimusten lisääntymisestä, jotka puolestaan ruokkivat neuvonanto- ja ulkoistuspalveluiden kasvua. Odotamme innolla yhteistyötä johtoryhmän ja Hg:n kanssa Azetsin seuraavassa kasvuvaiheessa.”

Matthew Brockman, Managing Partner, Hg, toteaa: "Olemme iloisia, että saavutimme tämän vaiheen Azetsin kanssa. Alkuperäisen vision pohjalta olemme rakentaneet maailmanluokan yrityksen käyttämällä syvää toimialatuntemustamme ja osaamistamme ohjelmisto- ja palveluyritysten rakentamisessa. Kaupan ansiosta voimme palauttaa sijoittajillemme merkittävästi pääomia samalla, kun jatkamme vahvan asiantuntemuksemme tarjoamista Azetsille ja säilytämme merkittävän kiinnostuksen Azetsin kasvun seuraavaan vaiheeseen.”

Kaupan toteutumisen ehtona ovat tavanomaiset lainsäädännön edellyttämät hyväksynnät.

Lisätietoja:

Azets

Shaun Staff, Azets Group

shaun.staff@azets.co.uk

PAI Partners

Dania Saidam, PAI Partners

dania.saidam@paipartners.com

Hg

Tom Eckersley, Hg

tom.eckersley@hgcapital.com

Azadeh Varzi, Brunswick Group

hg@brunswickgroup.com

Azets

Azets on talous-, palkka-, HR- ja neuvonantopalveluja sekä niitä tukevia teknologiaratkaisuja tarjoava kansainvälinen toimija, jolla on yli 7 600 työntekijää sekä yli 600 kumppania. Palvelemme 120 000 asiakasta Isossa-Britanniassa, Irlannissa, Tanskassa, Virossa, Suomessa, Norjassa, Ruotsissa ja Romaniassa. Asiakkaisiimme kuuluu eri toimialojen ja kokoluokan yrityksiä sekä julkisen sektorin organisaatioita.

Autamme asiakkaitamme keskittymään liiketoimintaansa ja saavuttamaan tavoitteensa.

Lue lisää: www.azets.com

PAI Partners

PAI Partners on pääomasijoitusyhtiö, joka sijoittaa markkinoiden johtaviin yrityksiin ympäri maailmaa. Se hallinnoi noin 25 miljardin euron arvoista rahastoa, ja vuodesta 1994 lähtien se on tehnyt 97 sijoitusta 12 maahan arvoltaan yli 70 miljardia euroa.

PAI on tehnyt yhteistyötä kunnianhimoisten johtoryhmien kanssa. Sen näkemykset, syvällinen toimialaosaaminen ja pitkän aikavälin visio antavat yrityksille mahdollisuuden hyödyntää koko potentiaaliaan ja kehittyä. Lue lisää: www.paipartners.com.

Hg

Hg tukee alojensa johtavia ohjelmistoyrityksiä, jotka hyödyntävät automaatiota työssään. Toimialalle ominaista ovat digitalisaation trendit, jotka ovat käyttöönottovaiheessa ja joiden tavoitteena on muuttaa työn tekemisen mallia tulevina vuosikymmeninä.

Hg:n tuki yrityksille on yhdistelmä syvällistä markkinatietämystä ja maailmanluokan operatiivista osaamista, ja se tarjoaa kilpailuetua luovaa tukea yritysjohtajille, jotka haluavat laajentaa liiketoimintaansa.

Hg:llä on laaja eurooppalainen verkosto ja vahva jalansija Pohjois-Amerikassa. Sillä on 400 työntekijää ja se hallinnoi 65 miljardin dollarin suuruisia rahastoja, joilla se tukee yli 45 yrityksen salkkua arvoltaan yli 120 miljardia dollaria. Lisätietoja: www.hgcapital.com.

Kategoriat

Azets on talous-, palkka-, HR- ja neuvonantopalveluja sekä niitä tukevia teknologiaratkaisuja tarjoava kansainvälinen toimija, jolla on yli 7 000 työntekijää sekä yli 600 kumppania. Palvelemme 120 000 asiakasta Isossa-Britanniassa, Tanskassa, Virossa, Suomessa, Norjassa, Ruotsissa ja Romaniassa. Autamme asiakkaitamme keskittymään

azets.fi