Esittelyssä Badenoch & Clarkin seniorikonsultti Mika Palmio

Mika Palmio aloitti Badenoch & Clarkilla seniorikonsulttina elokuussa 2016. Hän tuli yritykseen, sillä hänellä on kiinnostusta sekä myyntiä kohtaan, että erityisesti ihmisten ja liiketoiminnan kehittämiseen.

"Tässä työssä pääsen tekemään näitä kaikkia."

Lisäksi hän halusi päästä auttamaan ihmisiä oikeanlaisiin ja motivoiviin työpaikkoihin.

Mika kertoo, että hänellä on nuoreksi mieheksi parikymmentä vuotta kokemusta logistiikan ja palveluliiketoiminnan alalta. Hän on myös asunut Belgiassa ja pyörittänyt projekteja yli kymmenessä eri maassa.

Vapaa-ajallaan Mika tykkää urheilla ja nauttia elämästä. Myös ulkoilma on hänelle tärkeää.

Rakennusmieskin voi hyötyä LinkedInistä

Mikan mukaan LinkedIn ”ei ole työnhakijalle elintärkeä rekrytointikanava, mutta erittäin hyvä siihen, että sinut löydetään”.

"Riippuu myös paljon alasta, miten tärkeässä roolissa LinkedIn on. Toimistoaloilla se on tärkeämpi, mutta enemmän suorittavissa tehtävissä monilla aloilla ei niin oleellinen. Mutta jos esimerkiksi seniorijohtaja tai rakennuksen työnjohtaja käyttää LinkedIniä, hänen löydettävyytensä on paljon parempi kuin sellaisen, joka ei käytä. Fiksuinta tietysti on ottaa minuun yhteyttä!” Mika sanoo hymyssä suin.

Paljon uutisoidaan myös siitä, että Facebook nousisi LinkedInin rinnalle rekrytoinneissa. Mikan mukaan Facebook ei ole korvaamassa LinkedIniä rekrytointityökaluna.

"Viestintäkanavana Facebookin merkitys varmasti kasvaa, mutta rekrytointityökalu se ei ole ainakaan vaativamman tason rekrytoinneissa."

Osaamisensa esittämisessä LinkedInissä kannattaa tavoitella samaa asiaa kuin ansioluettelossa. Ensimmäisen 30 sekunnin aikana rekrytoijan täytyy saada positiivinen mielikuva siitä, mitä työnhakija osaa, mitkä hänen vahvuudet ovat ja mitä hän haluaa.

LinkedInissä annettavilla suosituksilla voi Mikan mukaan olla hyötyä töitä haettaessa, mutta niiden puuttuminenkaan ei haittaa.

"Jos niitä ei ole, en laske sitä ainakaan henkilökohtaisesti miinukseksi."

Omaan ansioluetteloon voi myös tehdä ”minusta sanottua” –osion, johon voi kerätä otteita LinkedInissä annetuista suosituksista tai muusta saamastaan palautteesta.

• työelämä