Esittelyssä Badenoch & Clarkin seniorikonsultti Heidi Haikonen

Heidi Haikonen aloitti uudessa tehtävässään Adecco Groupissa vuoden 2018 alussa. Tällä hetkellä hän työskentelee Adeccon ja Badenoch & Clarkin puolella asiantuntijarekrytointien ja asiakkuuksien parissa Etelä-Suomen alueella.

Aiemmin hän toimi Suomen Badenoch & Clarkin liiketoimintapäällikkönä. Tähän tehtävään hän tuli toukokuussa 2017, kun hän sai upean tilaisuuden tarttua mielenkiintoiseen rooliin. Myös intohimo alaa kohtaan vaikutti päätökseen. Ennen liiketoimintapäällikön tehtävää Heidi työskenteli Adeccolla kolme vuotta myynnin ja rekrytoinnin parissa hoitaen asiakassuhteita.

"Tuon Adecco Groupiin kiinteistöalan osaamista. Olin ennen Adeccolle siirtymistäni Isännöintiliitossa yhteyspäällikkönä, josta olen alan osaamiseni hankkinut."

Rekrytointi muuttunut hektisemmäksi

Heidin mukaan yritysten rekrytointi on muuttunut jopa kolmen viime vuoden aikana hektisemmäksi. Yleensä siinä vaiheessa, kun asiakkaiden kanssa keskustellaan, on jo kiire. Se edellyttää nopeaa toimintaa.

"Kun meidät kutsutaan apuun, jokin yrityksen avainhenkilö on jo lähtenyt tai on ainakin lähtemässä."

Kolmisen vuotta sitten tilanne oli toinen. Silloin tehtiin työpaikkailmoitus, ilmoitusta pidettiin pari viikkoa auki, jonka jälkeen usein vasta aloitettiin haastattelut ja hakijoiden esittelyt yritykselle. Nyt haastattelut aloitetaan heti.

Rekrytointiyritysten puoleen käännytään yleensä myös silloin, kun haut ovat vaikeita ja osaavia henkilöitä on vaikea löytää. Toinen ääripää on se, että haku on helppo, joten hakemuksia tulee monta sataa. Silloinkin saatetaan kutsua toinen yritys apuun, sillä työtä tarjoavalla yrityksellä ei välttämättä ole resursseja käydä hakemusrumbaa läpi.

Badenoch & Clarkin ammattitaitoiset konsultit tarjoavat palveluaan kaikille yrityksille jotka haluavat käyttää rekrytointiin käyttämänsä ajan mieluummin omaan ydinosaamiseensa ja liiketoimintansa kehittämiseen!

Syynä Heidin mukaan rekrytointien hektisemmäksi muuttumiseen saattaa olla yhteiskunnallinen muutos.

"Työpaikkaa vaihdetaan herkemmin kuin aiemmin. Pääkaupunkiseudulla on tarjontaa ja hyvistä ammattilaisista on kysyntää."

Vapaa-ajallaan Heidi harrastaa juoksemista. Arki sujuu perheen kanssa vanhassa hirsitalossa Tuusulassa.

”Maalaiselämä on ihanaa vastapainoa hektiselle työlle!”

Päivitetty 4.4.2018: Heidin nykyinen työnkuva lisätty.

• Nimitykset

• työelämä