Robert Etholén, Bjelin.

Bjelin investoi ja rekrytoi Suomeen

Lattia-alan yritys Bjelin vahvistaa organisaatiotaan Suomen markkinoilla uudella myyjällä, Robert Etholénillä.

Laajentuvalla lattia-alan yrityksellä on tehdas ja logistiikkakeskus Vikenissä Etelä-Ruotsissa. Kasvusuunnitelmiensa mukaisesti yritys rakentaa maailman suurinta puulattiatehdasta Kroatiaan ja laajentaa kansainvälistä myyntiorganisaatiotaan. Suomi on yksi niistä markkinoista, joihin Bjelin nyt investoi.

Juuri rekrytoitu Robert Etholén on viimeksi työskennellyt myyntiedustajana ja tuoteasiantuntijana Lektar Oy:ssä/Knauf Insulation Oy:ssä. Robertilla on laaja työkokemus rakennusalalta ja hänellä on kokemusta rakennuskohdetyöstä ja hän on erittäin hyvä lisä Bjelinin myyntiorganisaatioon Suomessa.

- Minulla on suuret odotukset työstäni Bjelinin korkealaatuisten tuotteiden parissa. Minulle on ainutlaatuinen mahdollisuus alkaa myydä tuotteita, jotka ovat aivan uusia Suomessa.
Niin pian kuin matkustaminen on taas turvallista, toivon pääseväni käymään tehtaallamme Ruotsissa ja tapaamaan uusia kollegojani siellä, sanoo Robert Etholén.

Bjelinin menestys rakentuu pääosin innovatiiviseen vihreään lattiateknologiaan, kuten kovetettuihin puulattioihin. Tämän teknologian nimi on Woodura ja sen on kehittänyt Bjelinin tytäryhtiö Välinge Innovation. Kovetetut puulattiat kestävät kovaa käyttöä ja niissä on käytetty viimeisintä lukkoponttilattiateknologiaa, jonka ansiosta lattiat ovat sekä kosteudenkestävämpiä että helppoja asentaa. Bjelinin innovatiiviset tuotteet ja ympäristöystävälliset tuotantometodit ovat jo herättäneet suurta kiinnostusta Suomessa ja lattioita tullaan myymään Suomen rakennustarvikealan liikkeiden kautta.

Bjelinin investointi Suomeen on seurausta yrityksen kansainvälisestä laajentumissuunnitelmasta, jonka tavoitteena on tulla maailman suurimmaksi kestävän kehityksen lattia-alan yritykseksi.

Lue lisää Bjelinin innovatiivisista lattioista täältä www.bjelin.com tai täältä: https://bjelin.tiedottaa.fi/

Aiheet

Bjelin on osa ruotsalaista perheyritystä, jonka pääkonttori sijaitsee Vikenissä Etelä-Ruotsissa. Yrityksen huipputason tuotantolaitokset sijaitsevat Bjelovarin, Ogulinin ja Otokin alueilla Kroatiassa. Konsernilla on yli 1 000 työntekijää ja sen vuosittainen liikevaihto on 1,3 miljardia Ruotsin kruunua. Yrityksellä on myyntiä kaikilla Euroopan markkinoilla. Bjelinin perustajat keksivät maailman ensimmäiset laminaattilattiatuotteet Perstorpin aikoinaan 1970-luvun lopulla. Bjelinin perustamisen jälkeen he toivat markkinoille innovatiivisen lukkoponttilattian 1990-luvulla. Nykyään se on yrityksen johtava tuotevalikoima. Konsernin tutkimus- ja kehitystyöstä vastaa Välinge Innovation AB, www.bjelin.com

Tiina Hämäläinen