Götenehus ja Bjelin yhteistyöhön

Götenehus ja Bjelin yhteistyöhön

Innovatiivisia lattioita valmistava Bjelin on aloittanut yhteistyön Götenehusin kanssa. Götenehus on yksi Ruotsin suurimmista omakotitalojen valmistajista. Strateginen kumppanuus on tärkeä virstanpylväs, kun halutaan parantaa ruotsalaisille asunnonostajille suunnattujen asuntojen laatua.

Tämän vuoden syyskuusta lähtien Bjelin on Götenehusin talojen ja loma-asuntojen ainoa puulattioiden toimittaja, ja vakiolattiana asunnoissa on kovetettu SKOGEN-puulattia.
Bjelinin tytäryrityksen Välinge Innovationin kehittämällä vallankumouksellisella Woodura®-teknologialla valmistetut lattiat ovat kolme kertaa perinteistä puulattiaa kovempia ja kestävämpiä.

Bjelinillä ja Götenehusilla on yhteinen pyrkimys innovaatioihin, ammattitaitoon ja korkealuokkaisiin toimituksiin asiakkailleen. Yhdessä yhtiöt haluavat antaa uusille kodin omistajille mahdollisuuden saada ensiluokkaiset, huippuluokan lattiat, jotka täydentävät Götenehusin suunnittelua.

"Götenehusin valittuna lattiantoimittajana näemme tämän investoinnin askeleena kohti asumiskokemuksen parantamista", sanoo Bjelinin myyntipäällikkö Fredrik Hammarsten. "Aivan kuten Götenehusinkin, myös meidän tuotteemme perustuu raaka-aineista, resursseista ja ihmisistä huolehtimiseen ja jokaiseen kotiin sopivan lattian tarjoamiseen. Tämä kumppanuus heijastaa yhteiseen visioomme korkean laadun toimittamisesta asunnonomistajille."

"Olemme iloisia voidessamme laajentaa yhteistyötä Bjelinin kanssa", sanoo Götenehus AB:n tuotepäällikkö Anders Blomqvist. "Se, että voimme tarjota vakiona ylellisen ja kestävän lankkulattian, joka on myös ympäristöystävällinen, hyödyttää sekä meitä että asiakkaitamme.”

Bjelinin kovetettuja puulattioita valmistettaessa raaka-aineen käsittelystä 100 % tapahtuu metsän läheisyydessä. Kovetetuilla puulattioilla on pohjoismainen ympäristömerkintä ja ne on sisäilmatestattu. Bjelinin kovetettu puulattia on valmistettu teknologialla, jossa vähemmällä raaka-ainemäärällä valmistetaan enemmän lattiaa, joka kaiken lisäksi kestää pidempään – hyvä asia niin ympäristölle, ilmastolle kuin kodillekin.

Klassisen, ihanan luonnollisensävyisen kovetetun SKOGEN-puulattian lisäksi mallistoon kuuluu eri kokoisia ja sävyisiä kovetettuja puulattioita sekä laaja valikoima Bjelinin kalanruotoparketteja.

Tietoja Götenehusista

Yli 90 vuoden kokemuksella Götenehus on yksi Ruotsin suurimmista omakotitalovalmistajista. Götenehus on asiakkaiden puolella aina ideasta valmiiseen asuntoon – aina suunnitelmasta ja talon tunnelmasta hyvinsuunniteltuihin, hyvintoimiviin ja perusteellisesti harkittuihin pohjapiirroksiin asti. Kaikki talot ovat arkkitehtien suunnittelemia ja ne ovat korkeatasoisia ja -laatuisia. Götenehus AB on Götenehus Group AB:n kokonaan omistama tytäryhtiö, jonka osakkeet on listattu Nasdaq Tukholmaan kuuluvassa First Northissa.

Tietoja Bjelinistä

Bjelin on osa Pervanovo Invest AB -konsernia. Bjelin kehittää ja valmistaa laajaa tuotevalikoimaa sekä perinteisiä puulattioita että uusista materiaaleista valmistettuja innovatiivisia lattioita. Kehitystyötä tehdään yhteistyössä tytäryrityksen Välinge Innovation AB:n kanssa, joka tunnetaan parhaiten lukkoponttilattian keksijänä. Lattioiden valmistus tapahtuu Bjelinin omissa ultramoderneissa tehtaissa Ruotsissa ja Pohjois-Kroatiassa, missä Bjelinillä on käytössään korkealaatuista FSC-sertifioitua puuraaka-ainetta ja kokeneet työntekijät, jotka ovat jalostaneet sukupolvien ajan kuulua slavonialaista tammea.

Aiheet

Bjelin on osa ruotsalaista perheomisteista Pervanovo-yritysryhmää, jonka keskuspaikka on Vikenissä Etelä-Ruotsissa ja jolla on huippuluokan tuotantolaitokset Kroatiassa. Konsernilla on 2200 työntekijää ja sen vuosittainen liikevaihto on 200 miljoonaa euroa. Bjelinin perustajat keksivät maailman ensimmäisen laminaattilattian 1970-luvun loppupuolella Perstorpin aikoinaan ja 1990-luvulla innovatiivisen lukkoponttilattian, joka on nykyisin konsernin päätuotelinja. Bjelinin maailmanlaajuinen myyntiorganisaatio markkinoi tällä hetkellä konsernin viimeisintä vihreätä lattiainnovaatiota, kovetettua puuta, joka on teknologia, jonka avulla voidaan valmistaa kestäviä ja luontoystävällisiä lattioita. Woodura®-teknologian avulla valmistettu kovetettu puu on konsernin tuotekehitysyrityksen, Välinge Innovation AB:n patentoima keksintö, www.bjelin.com

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Marketing +46 42 456 9496

Reinventing the flooring market - uudistamme lattiamarkkinan