Suomi on Bjelinin ympäristöystävällisen lattiateknologian seuraava markkina

Suomi on Bjelinin ympäristöystävällisen lattiateknologian seuraava markkina

Bjelin kehittää ja myy maailmanlaajuisesti ympäristöystävällisiä lattioita, joissa on käytetty patentoitua lukkoponttiteknologiaa. Lattiat valmistetaan hypermoderneissa tuotantoyksiköissä Ruotsissa. Nyt Bjelin rakentaa Helsinki tukikohtanaan Suomeen organisaatiota tuodakseen Suomen markkinoille ympäristöystävälliset ja erittäin kulutuskestävät lattiat.

– Olemme johtava yritys kestävän kehityksen puulattioiden alalla. Ympäristöinnovaatioidemme avulla lattiasta tulee kolme kertaa lujempi kuin tavalliset puulattiat ja samalla saamme tehtyä yhdestä puusta kymmenen kertaa enemmän lattiaa eikä tuotannosta synny lähes ollenkaan jätettä, sanoo Johan Larsson, joka on Bjelinin myynti- ja markkinointijohtaja.

Tytäryhtiö Välinge Innovations on panostanut intensiivisesti tutkimukseen ja kehitystyöhön, ja siksi Bjelinin lattioissa on aina kaikkein kehittynein lukkoponttijärjestelmä. Bjelinin erittäin lujarakenteisen ja mittatarkan pontin ansiosta lattiat ovat helppoja asentaa. Bjelinin patentoitu lattioiden kovettamismenetelmä antaa lattialle pitkän käyttöiän silloinkin, kun lattiaan kohdistuu kova kuormitus. Hyvän kulutuskestävyyden lisäksi lattiat ovat kosteuttakestäviä eivätkä vaadi paljon hoitoa.

Koko Bjelinin monipuolinen lattiamallisto tulee myyntiin Suomen jälleenmyyjien valikoimiin. Mallistossa on lattioita klassisesta kalanruotoparketista aina leveisiin lakattuihin ja öljyttyihin tammilankkulattioihin ja keramiikkakomposiittilaattoihin.

Juurinimitetty myyntipäällikkö ja maajohtaja Tiina Hämäläinen johtaa Bjelinin toimintaa Suomessa. Yksi hänen ensimmäisistä toimenpiteistään tulee olemaan myyntiorganisaation rekrytointi. Tiinalla on monen vuoden kokemus lattia-alalta Upofloor Oy:stä, Paloheimo Parquets Oy:stä ja AB Gustaf Kährsistä. Upofloorissa ja Paloheimolla työskennellessään Tiina vastasi myynnistä useille vientimarkkinoille. Tiina on viimeksi toiminut maajohtajana ruotsalaisessa säilytysalan yrityksessä Elfassa.

– Bjelinin nykyaikaiset ja ympäristöystävälliset tuotantomenetelmät ovat aivan oikeat suomalaista lattiamarkkinaa ajatellen. Asiakkailla on korkeat vaatimukset sekä lattioiden ulkonäön, laadun että kestävyyden ja ympäristöystävällisyyden suhteen, sanoo Tiina Hämäläinen.

Bjelinin investointi Suomeen on seurausta Bjelinin kansainvälisestä laajentumissuunnitelmasta, jonka tavoitteena on tulla maailman suurimmaksi lattia-alan yritykseksi ja sen lisäksi suurimmaksi lattiayritykseksi kestävän kehityksen saralla.

Lue lisää Bjelinin innovatiivista lattioista osoitteesta www.bjelin.com

Kategoriat

Bjelin on osa ruotsalaista perheyritystä, jonka pääkonttori sijaitsee Vikenissä Etelä-Ruotsissa. Yrityksen huipputason tuotantolaitokset sijaitsevat Bjelovarin, Ogulinin ja Otokin alueilla Kroatiassa. Konsernilla on yli 1 000 työntekijää ja sen vuosittainen liikevaihto on 1,3 miljardia Ruotsin kruunua. Yrityksellä on myyntiä kaikilla Euroopan markkinoilla. Bjelinin perustajat keksivät maailman ensimmäiset laminaattilattiatuotteet Perstorpin aikoinaan 1970-luvun lopulla. Bjelinin perustamisen jälkeen he toivat markkinoille innovatiivisen lukkoponttilattian 1990-luvulla. Nykyään se on yrityksen johtava tuotevalikoima. Konsernin tutkimus- ja kehitystyöstä vastaa Välinge Innovation AB, www.bjelin.com

Tiina Hämäläinen