Ohita
Vuoden lattiauutuus Stockholm Design Weekillä – Bjelinin kovetetusta vaaleasta saarnista valmistetut leveät lankkulattiat

Tiedote -

Saarnista tehdyt lattiat ovat viimeisin lisäys Bjelinin kovetetusta puusta valmistettujen lattioiden valikoimaan. Lattiapinnasta saadaan kulutuskestävä puristamalla sitä korkeassa lämpötilassa. Mattalakka suojaa puuta tahroilta ja tekee lattian helppohoitoiseksi, mutta jättää silti lattiaan lämpimän aidon puun tunnun.

- Meidän kovetetut puulattiamme ovat nousseet valikoimamme uudeksi suosikiksi, kertoo Johan Larsson, Bjelinin myynti- ja markkinointijohtaja.
Uusi innovaatio, kovetetut puulattiat, on yhtä käänteentekevä kuin kolmisauvaparketit, kun ne tulivat 40-luvulla ja korvasivat täysin kalliit massiivipuulattiat, joita kaiken lisäksi oli vaikea asentaa. Näemme samanlaisen muutoksen nyt, kun uuden kategorian edulliset ja kestävät lattiat tulevat markkinoille.

Bjelinin kovetetut puulattiat ovat kestäviä ja erittäin korkealaatuisia, mutta myös erittäin ympäristöystävällisiä. Uuden teknologian avulla jokaisesta puusta saadaan aikaiseksi enemmän lattiapintaa. Automatisoitu tuotanto on resurssitehokas ja puujätteet jauhetaan puupulveriksi ja käytetään uudelleen. Bjelinin lattioissa on myös aina viimeisin versio liimattomasta lukkopontista.

Teknologian, puun kovettamisen, on kehittänyt Bjelinin tytäryhtiö Välinge Innovation

ja lattiaa valmistetaan hypermodernissa tuotantolaitoksessa Skånen Vikenissä.

Vastatakseen kovetettujen puulattioiden kasvavaan kysyntään rakentaa Bjelin uuden puulattiatehtaan Oguliniin Kroatiaan. Ogulin 2:sta tulee maailman suurin puulattiatehdas, kun se vuonna 2027 valmistuu.

Kategoriat

Bjelin on osa ruotsalaista perheyritystä, jonka pääkonttori sijaitsee Vikenissä Etelä-Ruotsissa. Yrityksen huipputason tuotantolaitokset sijaitsevat Bjelovarin, Ogulinin ja Otokin alueilla Kroatiassa. Konsernilla on yli 1 000 työntekijää ja sen vuosittainen liikevaihto on 1,3 miljardia Ruotsin kruunua. Yrityksellä on myyntiä kaikilla Euroopan markkinoilla. Bjelinin perustajat keksivät maailman ensimmäiset laminaattilattiatuotteet Perstorpin aikoinaan 1970-luvun lopulla. Bjelinin perustamisen jälkeen he toivat markkinoille innovatiivisen lukkoponttilattian 1990-luvulla. Nykyään se on yrityksen johtava tuotevalikoima. Konsernin tutkimus- ja kehitystyöstä vastaa Välinge Innovation AB, www.bjelin.com

Tiina Hämäläinen

Lehdistön yhteyshenkilö Country Manager, Bjelin Finland +358 (0)3 43 99 850