Kuinka pystyt valvomaan kilpailijoidesi verkon suorituskykyä

Vaikka käyttäisit vuosittain miljoonia euroja sovelluksiesi ylläpitoon ja kehitykseen, mutta et tunne kilpailijoitasi, mistä tiedät investointiesi kannattavuuden ja oman paikkasi markkinoilla?

"Tunne itsesi ja tunne vihollinen, sadassakaan taistelussa et ole vaarassa. Kun et tunne vihollista, mutta tunnet itsesi, ovat mahdollisuutesi voittaa tai hävitä yhtäläiset. Jos et tunne sen paremmin vihollista kuin itseäsi, häviät varmasti jokaisen taistelun." - Sun Tzu, Sodankäynnin taito

2000 vuotta vanhaa Sodankäynnin taito –teosta käytetään edelleen sotilas-, talous- ja liiketoimintastrategioiden pohjana.  Verkossa käytävän kaupankäynnin yleistyttyä sekä omien että kilpailijoiden vahvuuksien ja heikkouksien tunnistaminen on tullut entistä tärkeämmäksi myös tekniikan osalta.

Kilpailu markkinaosuuksista on kovaa, eivätkä 25% yrityksistä enää laske merkkiuskollisuutta ratkaisevaksi tekijäksi kuluttajan ostopäätöksissä. Näin ollen käyttökatkot verkkopalveluissa saattavat hyvinkin ajaa asiakkaat kilpailijoidesi sivuille jatkamaan asiointiaan.

Tunne vihollisesi!

Onko heillä mutkia matkassa?

On olemassa muutamia toistuvia tilanteita, joista saattaa aiheutua sovelluksen suorituskykyyn liittyviä ongelmia; uusi julkaisu, käytön kasvu tai jopa verkkohyökkäykset. Monitorointijärjestelmien, kuten esimerkiksi Compuwaren Last Mile/Client-side agenttien avulla pystyt havaitsemaan, onko kilpailijasi sovellus  hidas, esiintyykö siinä ajoittaisia virhetilanteita tai pystyvätkö käyttäjät käyttämään sovellusta ollenkaan.

Monitorointijärjestelmän avulla pystyt tekemään kaksi olennaista asiaa:

• Olemaan valmis, kun kilpailijasi turhautuneet asiakkaat etsivät uutta palveluntarjoajaa.

• Tarjoamaan paremman kokonaisratkaisun, jolla uusia asiakkaita houkutellaan valitsemaan sivustosi.

Mitä strategioita he käyttävät?

Kun ihmiset kuulevat sanan ”strategia”,  he yleensä ajattelevat liiketoimintaa. Suunnitelmallinen IT-strategia voi kuitenkin auttaa käsittelemään vaikeita tilanteita. Seuraamalla tärkeimpiä kilpailijoitasi (tai jopa eri toimialan isoja sivustoja,) voit ottaa selvän heidän käyttämistään strategioista ja mahdollisesti sisällyttää löytämiäsi käytäntöjä omaan strategiaasi.

Mitkä ovat oman alasi standardit?

Hyvän ja huonon suorituskyvyn hahmottaminen voi alkuun olla haasteellista. Muita saman tyyppisiä sivustoja seuraamalla huomaat, ketkä suoriutuvat hyvin ja ketkä eivät. Samalla pystyt arvioimaan kuinka tyytyväisiä asiakkaat tulevat mahdollisesti olemaan omaan palveluusi.

Liiketoimintastrategioihin sisällytetään jatkuvasti uusia tekniikoita. Liiketoiminnan tarkastelu loppukäyttäjän näkökulmasta antaa säännöllisesti tietoa todellisesta asiakaskokemuksesta. Tämän tiedon avulla pystyt etsimään uusia mahdollisuuksia kilpailijoiden epäonnistuessa ja jopa löytämään uusia, menestyksekkäitä toimintatapoja, joita sisällyttää omaan liiketoimintaasi.

Alkuun pääset tutustumalla yleisiin vertailuarvoihin Compuwaren sivuilla ja selvittämään oman sijoituksesi rankingissa!

Lue alkuperäinen artikkeli kokonaisuudessaan täältä: http://apmblog.compuware.com/2014/06/11/how-to-monitor-the-web-performance-of-your-competition/

• Tietokone, Televiestintä, IT

• loppukäyttäjän kokeman valvonta

Saako jalkapallon maailmanmestaruuskilpailujen virallinen verkkosivusto faneilta tänä kesänä punaisen kortin?

Jalkapallon MM-kisat ovat alkaneet. FIFAn viralliseen verkkosivustoon kohdistuu kova painei, kun innokkaat fanit, jotka eivät pääse katsomaan pelejä suorana lähetyksenä, yrittävät pysytellä selvillä maalitilanteesta ja pelien uusimmista käänteistä. Olemme jo ehtineet tottua nurinaan FIFAn maalilinjateknologiasta, mutta näyttää siltä, että järjestö saa pyyhkeitä myös verkkosivustoteknologiastaan.

Facebookin palvelukatkoksella suuret vaikutukset, Compuwaren Michael Allen kommentoi

Michael Allen, Director of Compuware, kommentoi eilistä Facebookin palvelukatkoa:
“Facebookista on tullut osa lähes kaikkien internetiä käyttävien päivittäistä elämää. Eilisen kaltaisella käyttökatkolla on valtava vaikutus miljooniin, tai jopa miljardeihin ihmisiin. Ihmiset ovat tottuneet Facebookin tarjoamaan helppoon ja luotettavaan kommunikaatiovälineeseen, ja kokevat hankalaksi sen