Engcon Korea team

Engcon aloittaa Etelä-Koreassa

Engcon jatkaa laajentumistaan maailmalla. Uusin kohde on Etelä-Korea. Äskettäin perustetulla Engcon Korea Ltd-yhtiöllä on jo oma myynti- ja jälkimarkkinahenkilöstö sekä jälleenmyyjä- ja huoltokumppaniverkosto. Yhtiön virallinen lähtölaukaus tapahtui Korean suurimmilla konemessuilla, joille osallistui henkilöstöä sekä paikallisesta toimistosta että Ruotsin pääkonttorista.

Engcon on viime vuosien laajentumisensa myötä kiinnittänyt maailmankartalle jälleen uusia nuppineuloja. Engconin strategia perustaa omaa toimintaa suureen osaan Eurooppaa, Pohjois-Amerikkaan ja nyt Aasiaan luo yrityksen toiminnalle entistä laajemman pohjan. Koreaan perustettu engcon Korea Ltd-yhtiö toimii Cheonanin kaupungista käsin, ja sillä on siellä toimisto ja oma varasto. Henkilöstö koostuu myyntipäälliköstä, myyjistä, varastohenkilöstöstä ja teknikoista. Oman yhtiön lisäksi Engconin tuotteita myydään Etelä-Koreassa myös kaivukonevalmistajien Doosanin ja Hyundain kautta.

– Tavoitteenamme on lisätä myyntiä muilla markkinoilla kuin Pohjoismaissa, joissa rototilttimarkkinat alkavat Engconin osalta olla kylläiset ja joissa voimme poimia enää vain joidenkin prosenttien markkinaosuuksia kilpailijoiltamme, Engcon-konsernin toimitusjohtaja Krister Blomgren sanoo.

Viimeisimmässä tilinpäätöksessä Engconin liikevaihto oli noin 1,2 miljardia Ruotsin kruunua ja käyttökate kasvoi edellisvuodesta. Myynnin jatkon osalta Krister Blomgren ei näe kattoa sille, miten suuri yrityksestä voi tulla.

– Olemme oikeastaan vasta aloittaneet matkamme Pohjoismaiden ulkopuolisilla markkinoilla. Ennusteidemme mukaan liikevaihtomme tulee olemaan kymmenen vuoden kuluessa Aasian ja Pohjois-Amerikan markkinoilla suurempi kuin koko Euroopan myyntimme. On huikeaa ajatella, mikä potentiaali meillä on, Blomgren jatkaa.

Engcon Korea Ltd:n virallinen lähtölaukaus tapahtui äskettäin Korean suurimmilla konemessuilla Conex Koreassa. Yhtiöllä oli messuilla oma osasto, ja se järjesti siellä myös live-näytöksiä yhteistyössä Doosanin ja Hyundain kanssa. Messujen henkilöstö koostui Engcon Korean henkilöstöstä, huoltokumppaneista, referenssiasiakkaista ja Ruotsin pääkonttorista saapuneesta henkilöstöstä.

– Messut sujuivat todella mahtavasti, ja teimme siellä useita kauppoja ja saimme monia liidejä seurattavaksi. Oli myös hauska nähdä, miten hyvin Korean organisaatio toimi, Krister Blomgren sanoo.

Messuilla vieraili yhteensä noin 15 000 kävijää, ja Blomgrenin mukaan tuntui siltä, että suurin osa kävijöistä oli kiinnostuneita Engconista ja kävi siksi yrityksen osastolla.

– Tavoitteenamme on muuttaa kaivualaa kautta maailman, ja korealaiset urakoitsijat ja kaivukoneenkuljettajat näyttivät ymmärtäneen, että se on mahdollista tehdä Engcon-rototiltin avulla, Krister Blomgren sanoo.

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myyntiä hoitavat myyntiyhtiöt, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa,Ranska, Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat ja Kanada), Benelux-maat, Iso-Britannia, Saksa, Korea ja Australia. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2020 noin 1230 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 300 työntekijää. engcon perustettiin vuonna 1990.

www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

Tietoja engconista

engcon on maailman johtava rototilttien ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä tehokkaampia, monikäyttöisempiä, kannattavampia, turvallisempia ja kestävämpiä. Oman tuotemerkkimme alla tarjoamme ainutlaatuisen rototilttijärjestelmän, joka muuttaa kaivukoneen työlaitealustaksi, joka voi korvata muita koneita. Toimimme markkinoilla eri puolilla maailmaa paikallisten myyntiyhtiöidemme ja vakiintuneen jälleenmyyjien verkoston kautta.