Krister Blomgren, CEO and Stig Engström founder

Tiedote -

Engcon investoi 90 miljoonaa uusiin koneisiin – tuotantokapasiteetti kolminkertaistuu

Maailman johtava rototilttivalmistaja Engcon investoi reilun kolmen vuoden kuluessa yhteensä 90 miljoonaa kruunua uusiin huippumoderneihin CNC-koneisiin vastatakseen markkinoiden suureen kiinnostukseen. Uusien koneiden avulla Engcon pystyy valmistamaan vuosittain 22 000 rototilttiä, mikä on kolminkertainen määrä nykytilanteeseen verrattuna.

Engcon jatkaa räjähdysmäistä kasvuaan ja vastatakseen markkinoiden kasvavaan kiinnostukseen se panostaa nyt mittavasti tuotantoonsa investoimalla uusiin CNC-koneisiin ja tiloihin. Tietokoneohjatun ja täysin robotisoidun tuotantolaitoksen tarkoituksena on auttaa Engconia vastaamaan suureen kysyntään.

– Uusia koneita käytetään aluksi rototilttien valettujen runkojen työstössä. Odotamme, että tämä investointi lisää tehokkuutta merkittävästi, ja laskelmiemme perusteella kolminkertaistamme nyt tuotantokapasiteettimme. Tämä antaa meille lisäetuja kilpailijoihimme nähden, Engcon Groupin toimitusjohtaja Krister Blomgren sanoo.

Aiemmin osa CNC-töistä teetettiin eri paikoissa toimineilla alihankkijoilla. Engconin nyt hankkimien koneiden käyttö ja huolto annetaan paikallisen Strömsunds Kvalitetslego -yrityksen hoidettavaksi, minkä ansiosta Engcon voi valvoa helpommin tuotantoketjua.

- Tämä on meille tietysti erittäin hyvä asia jo pelkästään tuotannon näkökulmasta, koska näin pysymme paremmin ajan tasalla tuotantomme etenemisestä. Siitä on kuitenkin laajemmin hyötyä myös Strömsundille, koska tällä tavalla varmistamme tarvittavan osaamisen säilymisen paikkakunnalla. Tuotantomme tulee tapahtumaan pitkällä aikavälillä pääasiassa Strömsundissa, joten meidän täytyy panostaa parhaaseen mahdolliseen tekniikkaan, sanooKrister Blomgren.

Tehdas vihittiin käyttöön 19. maaliskuuta.

Aiheet

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myynnistä vastaavat yhdeksän myyntiyhtiötä, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa, Alankomaissa ja Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat ja Kanada). Muista markkinoista vastaa engcon International. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2017 noin 1000 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 250 työntekijää.engcon perustettiin vuonna 1990. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

engcon – maailman johtava rototilttien

Olemme Pohjois-Ruotsissa perustettu engcon. Yrityksen luoneet ja siinä työskentelevät ihmiset laittavat itsensä likoon muuttaakseen kaivamisen maailmaa. Perustamisesta lähtien liiketoimintamme on pohjautunut läheiseen yhteistyöhön tuotteiden loppukäyttäjien kanssa heidän jokapäiväisen työnsä optimoimiseksi.
Stig Engströmin vuonna 1990 perustama engcon alkoi heti kehittää engcon-rototilttiä, joka on nyt alan johtava tuote maailmassa. Vuosien varrella on luotu uusia yrityksiä ja organisaation rakenne on muuttunut.
VISIO
Kaivamisen maailman muuttaminen
LIIKEIDEA
engcon on itsenäinen kaivinkoneiden lisälaitteiden valmistaja ja toimittaja,
joka auttaa kaivuuyrityksiä eri puolilla maailmaa luomaan turvallisempia työpaikkoja, optimoimaan resurssit ja parantamaan kannattavuutta.
MISSIO
Kehittyä maailman johtavaksi itsenäiseksi kaivinkoneiden edistyksellisten lisälaitteiden valmistajaksi.