Ohita
Engcon julkistaa ainutlaatuisen työlaitekiinnikkeen, irrotettavan tartuntakouran ja harjalaitteen.

Tiedote -

Engconin innovoinnin ja kehityksen tuloksena Q-Safe, yksi maailman turvallisimmista kaivukoneiden työlaitekiinnikkeistä, saa lisätoimintoja.Engcon julkistaa nyt uuden Q-Safe-Detachable (QSD) -laitteen ja kaksi irrotettavaa hydraulista työlaitetta harjalaitteen ja kourakasetin muodossa.

Q-Safe-D:n julkistus tarkoittaa, että työlaitekiinnike varustetaan nyt vakiovarusteisesti kahdella tukevalla koukulla. Lisähydrauliikan lisäksi nyt on mahdollista liittää irrotettavia hydraulisia työlaitteita. Tämä rakenne tarkoittaa lisääntynyttä turvallisuutta kiinnike on integroitu työlaitekiinnikkeeseen eikä siinä ole irtonaisia osia, jotka voivat aiheuttaa työlaitteen irtoamisen.

– Alamme valmistaa tiettyjä rototilttimalleja vakiovarusteisesti uudella QSD-työlaitekiinnikkeellä jo vuonna 2016. Tukevat koukut etureunalla ja lisähydrauliikka mahdollistavat hydraulisten työlaitteiden käytön. Kaikki tämä noudattaa tavoitettamme tehdä kaivukoneista tehokkaampia, turvallisempia ja taloudellisempia, sanoo Engconin kehityspäällikkö Fredrik Jonsson.

Engconin kourakasettia kehitetty sopimaan QSD:hen
Engconin kourakasettia on nyt kehitetty edelleen sopimaan Q-Safe-D-laitteeseen. Kourakasettia, jonka nimi on Grab Detachable (GRD), aletaan julkistuksen jälkeen sarjavalmistaa vuonna 2016.

– Kourakasetti kiinnitetään yksinkertaisesti ja tiiviisti työlaitekiinnikkeeseen QSD, johon se lukitaan tukevasti, ja hydrauliikka kytketään yhdellä kädenliikkeellä – toimenpiteellä, johon kuluu aikaa alle yksi minuutti, selittää Fredrik.

GRD-kourakasettia valmistetaan kahta versiota: GRD10 sopii työlaitekiinnikkeisiin QS45 ja QS50 ja GRD20 työlaitekiinnikkeisiin, joiden koko on QS60.

Uusi harjalaite Sweeper Detachable (SWD) tekee koneesta joustavamman
Kuten kourakasetin GRD myös Engconin uuden harjalaitteen SWD voi asentaa jälkikäteen työlaitekiinnikkeeseen Q-Safe-D. SWD:tä ohjataan voimakkaalla hydraulimoottorilla ja sitä nostetaan ja lasketaan hydraulisylinterillä. Lisäksi SWD minimoi manuaalisen työn tarpeen, mikä edistää työpaikan turvallisuutta.

– SWD:n rakenne on joustava. Harjalaitteen leveyden valitseminen tuo tarkkuutta työhön silloin, kun sitä tarvitaan. Kapeimmassa versiossaan SWD-laitetta voi käyttää muun muassa kaapelien harjaamiseen, mikä helpottaa kantojen raivausta – ja johtaa ennen kaikkea siihen, että esimerkiksi olemassa olevia kaapeleita tai putkia kaivetaan ylös harvemmin. Jos valitaan leveämpi versio, yhdessä rototiltin kanssa voidaan harjata soraa tai maata omalla kauhalla, mikä yksinkertaistaa työtä siivottaessa pois irtomateriaalia, kertoo Engconin Fredrik.

Uusi työlaitekiinnike QSD, irrotettava tartuntakoura GRD ja harjalaite SWD ovat esillä messuilla eri puolilla Eurooppaa, ensimmäisenä Bauma-messuilla Saksassa 11.–17. huhtikuuta.

Yhteystiedot:
Sten Strömgren, markkinointipäällikkö, engcon Group | +46 [0]70 529 96 32

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön engcon Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myynnistä vastaavat seitsemän myyntiyhtiötä, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Saksassa ja Ranskassa (Hollannin myyntiyhtiö aloittaa toimintansa vuonna 2016). Muista markkinoista vastaa engcon International. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2014 noin 650 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 165 työntekijää. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

engcon – maailman johtava rototilttien

Olemme Pohjois-Ruotsissa perustettu engcon. Yrityksen luoneet ja siinä työskentelevät ihmiset laittavat itsensä likoon muuttaakseen kaivamisen maailmaa. Perustamisesta lähtien liiketoimintamme on pohjautunut läheiseen yhteistyöhön tuotteiden loppukäyttäjien kanssa heidän jokapäiväisen työnsä optimoimiseksi.
Stig Engströmin vuonna 1990 perustama engcon alkoi heti kehittää engcon-rototilttiä, joka on nyt alan johtava tuote maailmassa. Vuosien varrella on luotu uusia yrityksiä ja organisaation rakenne on muuttunut.
VISIO
Kaivamisen maailman muuttaminen
LIIKEIDEA
engcon on itsenäinen kaivinkoneiden lisälaitteiden valmistaja ja toimittaja,
joka auttaa kaivuuyrityksiä eri puolilla maailmaa luomaan turvallisempia työpaikkoja, optimoimaan resurssit ja parantamaan kannattavuutta.
MISSIO
Kehittyä maailman johtavaksi itsenäiseksi kaivinkoneiden edistyksellisten lisälaitteiden valmistajaksi.