Engcon lanseeraa suurissa kaivukoneissa käytettävän kaapeliojakauhan

Engcon lanseeraa suurissa kaivukoneissa käytettävän kaapeliojakauhan

30 tonnin painoluokkaan kuuluvat kaivukoneet tekevät yhä useammin töitä, joita tehtiin aiemmin pienemmillä kaivukoneilla. Tämä edellyttää kuitenkin entistä enemmän erilaisia työlaitteita, ja vastatakseen tähän vaatimukseen maailman johtava rototilttivalmistaja Engcon tuo nyt markkinoille CB29-kaapeliojakauhan 2731 tonnin kaivukoneisiin.

Engconin uuden CB29-kaapeliojakauhan lanseeraus tuo monia etuja niin töiden tilaajille kuin urakoitsijoille.

– Ymmärtääksemme tilaajat eivät ole aina halukkaita maksamaan usean koneen kuljetuksesta ja käyttötunneista, jos he voivat käyttää suurta konetta, jota käytetään usein suurissa rakennus- tai tienrakennushankkeissa. Sama pätee käänteisesti myös urakoitsijaan, joka on osoittanut tietyn kaivukoneen projektia varten. Jos hän saa koneelle enemmän tunteja, kyseessä on win-win-tilanne, sanoo Engconin tuotekehittäjä John Lundqvist.

Suurten kaivukoneiden seisokkiajat voidaan hyödyntää

John Lundqvist kertoo, että massansiirto ja kaivutyöt aloitetaan rakennus- ja tiehankkeissa yleensä 30 tonnin painoluokkaan kuuluvalla kaivukoneella ja että nämä kaivukoneet joutuvat joskus odottelemaan käyttämättöminä kuorma-autoja, materiaaleja tai muuta vastaavaa. Odotusaikana niitä voidaan käyttää esimerkiksi tasaukseen ja kaapeliojien kaivamiseen.Vaikka kaivukoneelle ei syntyisikään odotusaikoja, voi silti tulla edullisemmaksi käyttää 30-tonnista konetta kuin kuljettaa paikalle toinen kone. Tämä pätee erityisesti silloin, kun suoritettavat projektit eivät ole suuria.

– Emme usko, että tämä konsepti tulee korvaamaan tavallisinta 15–20-tonnisten kokoluokkaa, eli yleensä pyöräalustaisia kaivukoneita, sillä niillä voidaan työskennellä erittäin ketterästi ja joustavasti. Me ja asiakkaamme katsomme, että CB29 on hyvä lisä, jota voi hyödyntää tilaisuuden tullen, John Lundqvist sanoo.

Engcon kertoo, että CB29-kaapeliojakauha on lujarakenteinen ja vahvistettu korkealujuusteräksisillä kulutus- ja huuliterillä, joiden kovuus on jopa 500 Brinelliä. CB29 voidaan varustaa valinnaisella kiinnikkeellä. Vakiona se on saatavilla S70-, S80- ja S2-kiinnikkeillä.

CB29 on tilattavissa heti kaikilla markkina-alueilla.

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myynnistä vastaavat yhdeksän myyntiyhtiötä, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa, Alankomaissa ja Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat ja Kanada). Muista markkinoista vastaa engcon International. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2017 noin 1000 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 250 työntekijää.engcon perustettiin vuonna 1990. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

engcon – maailman johtava rototilttien

Olemme Pohjois-Ruotsissa perustettu engcon. Yrityksen luoneet ja siinä työskentelevät ihmiset laittavat itsensä likoon muuttaakseen kaivamisen maailmaa. Perustamisesta lähtien liiketoimintamme on pohjautunut läheiseen yhteistyöhön tuotteiden loppukäyttäjien kanssa heidän jokapäiväisen työnsä optimoimiseksi.
Stig Engströmin vuonna 1990 perustama engcon alkoi heti kehittää engcon-rototilttiä, joka on nyt alan johtava tuote maailmassa. Vuosien varrella on luotu uusia yrityksiä ja organisaation rakenne on muuttunut.
VISIO
Kaivamisen maailman muuttaminen
LIIKEIDEA
engcon on itsenäinen kaivinkoneiden lisälaitteiden valmistaja ja toimittaja,
joka auttaa kaivuuyrityksiä eri puolilla maailmaa luomaan turvallisempia työpaikkoja, optimoimaan resurssit ja parantamaan kannattavuutta.
MISSIO
Kehittyä maailman johtavaksi itsenäiseksi kaivinkoneiden edistyksellisten lisälaitteiden valmistajaksi.