Engcon merkittävään sopimukseen John Deeren kanssa Pohjois-Amerikassa

Engcon merkittävään sopimukseen John Deeren kanssa Pohjois-Amerikassa

Maailman johtava rototilttivalmistaja Engcon ja John Deere ovat solmineet mittavan Yhdysvaltoja ja Kanadaa koskevan sopimuksen. Tämän toimittajasopimuksen johdosta Engconin tuotteet tulevat loppukäyttäjien saataville John Deeren ja Hitachin jälleenmyyjäverkostojen kautta kaikkialla Yhdysvalloissa ja Kanadassa. Yhteistyöllä varmistetaan, että asiakkaat voivat ostaa John Deere- ja Hitachi-kaivukoneensa Engconin tuottavuutta lisäävillä tuotteilla varustettuna.

Engconin tehtävänä on muuttaa kaivumaailmaa. Sen tuotteilla kaivukone muuntuu työlaitealustaksi, joka muuttaa tapaa, jolla kaivukoneenkuljettajat suorittavat kaivutöitä, ja mahdollistaa kaivukoneen käytön uusilla tavoilla. Kun kaivukoneessa on Engconin rototiltti ja Engconin automaattinen pikakiinnike, kuljettaja voi vaihtaa työlaitteet ohjaamosta poistumatta ja käyttää niitä uusilla tavoilla, mikä lisää kaivukoneen monikäyttöisyyttä ja tehokkuutta. Kaikki tämä johtaa lopulta asiakkaiden toiminnan tuottavuuden ja kannattavuuden paranemiseen. Sen johdosta että John Deere on nyt valinnut Engconin ensisijaiseksi toimittajakseen, Engconin älykkäät tuotteet tulevat John Deeren ja Hitachin jälleenmyyjäverkostojen kautta loppukäyttäjien saataville kaikkialla Yhdysvalloissa ja Kanadassa.

– Tämä matka alkoi Pohjoismaista 30 vuotta sitten ja perustui ajatukseen, että kaivaminen oli mahdollista suorittaa aiempaa paremmalla tavalla ja kaivukoneiden käyttöä oli mahdollista parantaa. Me Engconilla olemme iloisia voidessamme lisätä vauhtia tällä matkalla yhdessä John Deeren kanssa. Uskomme, että me molemmat tulemme hyötymään siitä, että Engconin hyviksi todetut ratkaisut tuodaan saataville yhdessä John Deere- ja Hitachi-kaivukoneiden kanssa Yhdysvalloissa ja Kanadassa. Todellisia voittajia tässä ovat kuitenkin kaivukoneenkuljettajat ja loppuasiakkaat, jotka pystyvät työskentelemään uusilla tavoilla ja toimimaan entistä tuottavammin ja kannattavammin, Engconin toimitusjohtaja Krister Blomgren sanoo.

Uuden yhteistyön ansiosta asiakkaat voivat Yhdysvalloissa ja Kanadassa valita valtuutettujen John Deere- ja Hitachi-jälleenmyyjien kautta koneisiinsa Engconin rototiltit ja automaattisen EC-Oil-pikakiinnikejärjestelmän, jonka avulla kuljettaja pystyy kytkemään hydrauliset työlaitteet ohjaamosta poistumatta.

– Me John Deerellä olemme aina keskittyneet tarjoamaan tuotteita ja tekniikkaa, joiden avulla asiakkaamme voivat optimoida tehokkuuden ja käytettävyyden työmailla. Tämä Engconin kanssa solmittu sopimus antaa asiakkaille uusia mahdollisuuksia hyötyä suorituskyvyn ja sitä kautta lopulta tuottavuuden parantamisesta työmailla, sanoo David Thorne, John Deere Construction & Forestryn myynti- ja markkinointiyksikön Senior Vice President.

Sopimuksen johdosta asiakkaat voivat hankkia Engconin tuotteita helpommin ja nopeammin paikallisten John Deere- ja Hitachi-kaivukoneiden jälleenmyyjien kautta. Tämä on yksi virstanpylväs pyrkimyksessä tehdä rototilttikonseptista entistä tunnustetumpi ja tunnetumpi maailmanlaajuisesti sekä erityisesti Yhdysvalloissa ja Kanadassa, joissa Engcon odottaa lähivuosina suurta kasvua.

Faktoja:

• Yhdysvalloissa ja Kanadassa asiakkaat voivat valtuutettujen John Deere- ja Hitachi-jälleenmyyjien kautta valita Engconin rototiltit John Deeren kaivukonemalleihin 26G–345G ja Hitachin kaivukonemalleihin ZX26–ZX345.
  • Myös Engconin automaattinen EC-Oil-pikakiinnikejärjestelmä tulee saataville valtuutettujen John Deere- ja Hitachi-jälleenmyyjien kautta John Deeren kaivukonemalleihin 75G–380G ja Hitachin kaivukonemalleihin ZX75–ZX380, samoin kuin myös Engconin standardisoitu lukituksen hallinta QSC ja proportionaalinen DC2-ohjausjärjestelmä.

Aiheet

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myyntiä hoitavat myyntiyhtiöt, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa,Ranska, Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat ja Kanada), Benelux-maat, Iso-Britannia, Saksa, Korea ja Australia. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2019 noin 1350 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 300 työntekijää. engcon perustettiin vuonna 1990. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

engcon – maailman johtava rototilttien

Olemme Pohjois-Ruotsissa perustettu engcon. Yrityksen luoneet ja siinä työskentelevät ihmiset laittavat itsensä likoon muuttaakseen kaivamisen maailmaa. Perustamisesta lähtien liiketoimintamme on pohjautunut läheiseen yhteistyöhön tuotteiden loppukäyttäjien kanssa heidän jokapäiväisen työnsä optimoimiseksi.
Stig Engströmin vuonna 1990 perustama engcon alkoi heti kehittää engcon-rototilttiä, joka on nyt alan johtava tuote maailmassa. Vuosien varrella on luotu uusia yrityksiä ja organisaation rakenne on muuttunut.
VISIO
Kaivamisen maailman muuttaminen
LIIKEIDEA
engcon on itsenäinen kaivinkoneiden lisälaitteiden valmistaja ja toimittaja,
joka auttaa kaivuuyrityksiä eri puolilla maailmaa luomaan turvallisempia työpaikkoja, optimoimaan resurssit ja parantamaan kannattavuutta.
MISSIO
Kehittyä maailman johtavaksi itsenäiseksi kaivinkoneiden edistyksellisten lisälaitteiden valmistajaksi.