Stig Engström, Engconin perustaja ja omistaja

Tiedote -

Engcon palkitaan jälleen yhtenä Ruotsin parhaiten hoidetuista yrityksistä – osoitus vakavasti otettavasta ja pitkäjänteisestä yrittäjyydestä

Maailman johtava rototilttivalmistaja Engcon on saanut toisena vuonna peräkkäin Sweden’s Best Managed Companies-tunnustuksen, jonka Deloitte myöntää yhteistyössä Nasdaqin kanssa. Palkinto jaetaan nyt toista kertaa Ruotsissa, ja Engcon on yksi kahdeksastatoista voittajasta.
– Otan palkinnon vastaan sekavin tuntein, sanoo Stig Engström, Engconin perustaja ja omistaja.

Engconille on myönnetty toisena peräkkäisenä vuonna Sweden’s Best Managed Companies -tunnustus.

– On aina kunnia saada palkinto, ja tämä palkinto on myös osoitus siitä, että pyöritämme yritystä vakavasti otettavalla ja pitkäjänteisellä tavalla. Samaan aikaan olemme valtavan haasteen edessä COVID-19:n takia. Toivottavasti perusteellinen työmme osoittaa nyt voimansa, Engconin perustaja ja omistaja Stig Engström sanoo palkinnon vastaanotettuaan.

Therese Kjellberg, joka on Deloitten osakas ja Sweden’s Best Managed Companies -vastuuhenkilö, on vaikuttunut Engconista ja sen menestyksestä.

– Engconilla on fokus, joka vaaditaan menestymisen jatkamiseksi. He investoivat innovointiin ja asettavat ihmisen keskipisteeseen, mikä tekee heistä todella kilpailukykyisen. Heillä on selkeä visio ja pitkäjänteinen ajattelutapa, minkä ansiosta yritys on valmistautunut paremmin tulevaisuuteen, Therese Kjellberg sanoo.

Nasdaq kommentoi palkittuja yrityksiä seuraavasti:

– Tämän vuoden yritykset osoittavat poikkeuksellista johtajuutta ja vahvaa sitoutumista kannattavan kasvun luomiseen. Niiden menestys on tulosta työstä, jossa on keskitytty rakentamaan vahvoja tiimejä ja kehittämään osaamista tulevaisuutta varten, sanoo Håkan Sjögren, tuomariston riippumaton jäsen ja Nasdaq Tukholman toimitusjohtaja joka vastaa myös arvioinneista.

Best Managed Companies on ruotsalaisille yksityisyrityksille jaettava laatupalkinto. Palkintokriteereitä ovat strateginen suunta, toiminnallinen kapasiteetti, yrityskulttuuri ja taloudellinen kehitys. Deloitte perusti palkinto-ohjelman Kanadassa vuonna 1993, ja se on sen jälkeen otettu käyttöön yli 20 maassa eri puolilla maailmaa. Vuonna 2018 Deloitte lanseerasi Sweden’s Best Managed Companies -palkinnon yhteistyössä Nasdaqin kanssa, ja tänä vuonna se jaetaan toista kertaa. Riippumaton tuomaristo on valinnut 18 ruotsalaista yritystä, jotka saavat tunnustuksen tänä vuonna.

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myyntiä hoitavat myyntiyhtiöt, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa,Ranska, Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat ja Kanada), Benelux-maat, Iso-Britannia, Saksa, Korea ja Australia. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2018 noin 1200 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 300 työntekijää.engcon perustettiin vuonna 1990. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

engcon – maailman johtava rototilttien

Olemme Pohjois-Ruotsissa perustettu engcon. Yrityksen luoneet ja siinä työskentelevät ihmiset laittavat itsensä likoon muuttaakseen kaivamisen maailmaa. Perustamisesta lähtien liiketoimintamme on pohjautunut läheiseen yhteistyöhön tuotteiden loppukäyttäjien kanssa heidän jokapäiväisen työnsä optimoimiseksi.
Stig Engströmin vuonna 1990 perustama engcon alkoi heti kehittää engcon-rototilttiä, joka on nyt alan johtava tuote maailmassa. Vuosien varrella on luotu uusia yrityksiä ja organisaation rakenne on muuttunut.
VISIO
Kaivamisen maailman muuttaminen
LIIKEIDEA
engcon on itsenäinen kaivinkoneiden lisälaitteiden valmistaja ja toimittaja,
joka auttaa kaivuuyrityksiä eri puolilla maailmaa luomaan turvallisempia työpaikkoja, optimoimaan resurssit ja parantamaan kannattavuutta.
MISSIO
Kehittyä maailman johtavaksi itsenäiseksi kaivinkoneiden edistyksellisten lisälaitteiden valmistajaksi.