Ohita
Engcon tekee miljoonainvestoinnin uusiin testauslaitteistoihin – laadun ja turvallisuuden parantamiseksi

Tiedote -

Engcon, maailman johtava kaivukoneiden rototilttien valmistaja, on tehostanut viime vuosina laadunvarmistusta. Tämän työn seuraavana askeleena Engcon tekee nyt miljoonainvestoinnin kahteen Strömsundin tehtaalle sijoitettavaan automaattiseen testauslaitteistoon. Niiden avulla Engcon tulee testaamaan huolellisesti kaikki rototilttinsä ennen asiakkaille toimittamista.

Engcon on kehittänyt uudet testausasemat yhteistyössä uumajalaisen Electrum-yrityksen ja hydrauliikkatoimittaja Specman kanssa. Electrum on kehittänyt rototilttien koekäyttöön tarkoitetun tietokoneohjelman, ja Specma on toimittanut laitteistojen kaikki komponentit.

– Testaamme kaikki rototiltit, ja tämä uusi automaattinen koekäyttömenetelmä mahdollistaa saman testausmenettelyn joka kerta, henkilöstä riippumatta. Se on ehdoton etu, sanoo Engconin testivastaava Håkan Näsström.

Kattavat testit parantavat laatua

Testeissä kaikki toiminnot viedään ääriasentoihin. Näin halutaan varmistaa, että letkujen asennus on tehty optimaalisesti. Lisäksi hydrauliikka kuormitetaan maksimitasolle mahdollisten vuotojen havaitsemiseksi. Myös ohjausjärjestelmä ja lisätoiminnot testataan.

– Kaikki koekäytöstä saadut tiedot tallennetaan tietokantaan ja yhdistetään testattuun rototilttiin. Tämä mahdollistaa meille ainutlaatuisen tiedonhallinnan ja laadun parantamisen sekä tarkan seurannan mahdollisten poikkeamien yhteydessä, sanoo Mats-Erik Wiktorsson, Engcon Groupin laatupäällikkö.

Engconilla on ISO 9001:2015 -standardin mukainen laatusertifikaatti, joka käsittää kaikki osa-alueet asiakaspalvelusta, dokumentaatiosta, prosesseista ja seurannasta aina puhtaaseen tuotelaatuun. Lisäksi Engconin toiminta on ympäristösertifioitu ISO 14001:2015 -standardin mukaisesti.

– Sertifioinnit ovat tärkeitä uskottavuutemme kannalta. Laatuun kohdistuvien toimenpiteiden avulla parannamme tehokkuutta ja laatua, mikä johtaa lopulta parempiin, asiakkaiden kannattavuutta lisääviin tuotteisiin, Mats-Erik Wiktorsson toteaa lopuksi.

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myynnistä vastaavat kahdeksan myyntiyhtiötä, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa ja Alankomaissa. Muista markkinoista vastaa engcon International. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2016 noin 860 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 200 työntekijää. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

engcon – maailman johtava rototilttien

Olemme Pohjois-Ruotsissa perustettu engcon. Yrityksen luoneet ja siinä työskentelevät ihmiset laittavat itsensä likoon muuttaakseen kaivamisen maailmaa. Perustamisesta lähtien liiketoimintamme on pohjautunut läheiseen yhteistyöhön tuotteiden loppukäyttäjien kanssa heidän jokapäiväisen työnsä optimoimiseksi.
Stig Engströmin vuonna 1990 perustama engcon alkoi heti kehittää engcon-rototilttiä, joka on nyt alan johtava tuote maailmassa. Vuosien varrella on luotu uusia yrityksiä ja organisaation rakenne on muuttunut.
VISIO
Kaivamisen maailman muuttaminen
LIIKEIDEA
engcon on itsenäinen kaivinkoneiden lisälaitteiden valmistaja ja toimittaja,
joka auttaa kaivuuyrityksiä eri puolilla maailmaa luomaan turvallisempia työpaikkoja, optimoimaan resurssit ja parantamaan kannattavuutta.
MISSIO
Kehittyä maailman johtavaksi itsenäiseksi kaivinkoneiden edistyksellisten lisälaitteiden valmistajaksi.