Engcon Groupin toimitusjohtaja Krister Blomgren

Tiedote -

Engcon tukee tänä jouluna paikallisesti – henkilöstö saa toimipisteensä paikkakuntaa tukevan joululahjan

Engconille on aina ollut tärkeää huolehtia henkilöstöstään ja paikallisesta läsnäolosta toimipisteidensä paikkakunnilla eri puolilla maailmaa. Nyt kun korona tuo haasteita sekä ihmisten että yritysten arkeen, Engcon on päättänyt antaa noin 300 työntekijän henkilöstölleen joululahjan, jolla se tukee samalla paikallisia yrityksiä. ”Ei riitä, että vain yhtiö ja sen henkilöstö voivat hyvin, vaan menestyäksemme myös toimintapaikkakuntiemme paikallisyhteisöjen täytyy voida hyvin”, Engconin toimitusjohtaja Krister Blomgren toteaa.

Vuodesta 2020 tuli todella erilainen kuin kukaan meistä osasi kuvitella. Vuoden alussa matalasuhdanteen häämöttäessä monet olivat jo valmistautuneet haastavaan vuoteen, mutta sitten covid-19 muutti kaiken. Vuotta ovat leimanneet epävarmuus, irtisanomiset ja elämän hankaloituminen. Lisäksi voimassa olevat rajoitukset, vähennykset, toimitushäiriöt ja investointipelko ovat vaikeuttaneet merkittävästi monen työtä. Engcon haluaa nyt kiittää uutterasti työskentelevää henkilöstöään ja tukea samalla paikallisia yrittäjiä Engconin toimipisteiden paikkakunnilla. Siksi henkilöstö saa tänä vuonna joululahjaksi paikallisen lahjakortin.

– Tuelle on nyt suuri tarve, ja meillä on vahva tahto osoittaa kiitollisuutemme sekä henkilöstöllemme että toimintapaikkakuntiemme paikallisyhteisöille. Siksi olemme nyt päättäneet antaa henkilöstöllemme ”paikallisesti mukautetut” joululahjat, joilla tuetaan paikallisia liikkeitä ja yrityksiä, Engcon Groupin toimitusjohtaja Krister Blomgren sanoo.

Henkilöstö on vuoden aikana antanut työssään sataprosenttisen panoksen. Engcon on havainnut tämän ja haluaa nyt kiittää siitä joululahjalla, jolla osoitetaan arvostusta henkilöstöä kohtaan ja joka samalla hyödyttää myös henkilöstön asuinseutua.

– Olemme nyt asemassa, jossa voimme antaa tukea, sillä tavoillemme uskollisena vedimme käsijarrun päälle heti, kun huomasimme, että vuodesta oli tulossa kuoppainen. Tilanne ei kehittynyt niin pahaksi kuin ensin uskoimme, mutta pandemia on silti aiheuttanut suuria haasteita rajoituksineen ja häiriötilanteineen. Näissä olosuhteissa henkilöstömme ympäri maailmaa on antanut sataprosenttisen panoksen. Olemme siitä äärimmäisen kiitollisia, Engcon Groupin toimitusjohtaja Krister Blomgren sanoo ja jatkaa:

– Olen todella vaikuttunut henkilöstöstämme ja siitä, miten he ovat auttaneet ratkaisemaan vastaan tulleet tilanteet. Sen vuoksi päätimme kiittää työntekijöitämme hieman tavallista suuremmalla lahjalla. He ovat ehdottomasti sen arvoisia!

Konkreettisesti tämä tarkoittaa, että Engconin työntekijät saavat lahjakortin toimipaikkansa seudun paikallisiin yrityksiin sen sijaan, että hankkisimme kaikille työntekijöille saman joululahjan.

– Ei riitä, että vain yhtiö ja sen henkilöstö voivat hyvin, vaan menestyäksemme myös toimintapaikkakuntiemme paikallisyhteisöjen täytyy voida hyvin. Tuntuu hyvältä, että teimme tämän päätöksen, Krister Blomgren sanoo.

Engconilla on toimipiste yhteensä 12 paikkakunnalla. Toimipisteverkosto ulottuu Pohjois-Ruotsin Strömsundista ja Ranskan Mennecystä aina Atlantin toiselle puolelle Yhdysvaltain Connecticutissa sijaitsevaan Hamdeniin saakka.

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myyntiä hoitavat myyntiyhtiöt, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa,Ranska, Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat ja Kanada), Benelux-maat, Iso-Britannia, Saksa, Korea ja Australia. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2019 noin 1350 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 300 työntekijää.engcon perustettiin vuonna 1990. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

engcon – maailman johtava rototilttien

Olemme Pohjois-Ruotsissa perustettu engcon. Yrityksen luoneet ja siinä työskentelevät ihmiset laittavat itsensä likoon muuttaakseen kaivamisen maailmaa. Perustamisesta lähtien liiketoimintamme on pohjautunut läheiseen yhteistyöhön tuotteiden loppukäyttäjien kanssa heidän jokapäiväisen työnsä optimoimiseksi.
Stig Engströmin vuonna 1990 perustama engcon alkoi heti kehittää engcon-rototilttiä, joka on nyt alan johtava tuote maailmassa. Vuosien varrella on luotu uusia yrityksiä ja organisaation rakenne on muuttunut.
VISIO
Kaivamisen maailman muuttaminen
LIIKEIDEA
engcon on itsenäinen kaivinkoneiden lisälaitteiden valmistaja ja toimittaja,
joka auttaa kaivuuyrityksiä eri puolilla maailmaa luomaan turvallisempia työpaikkoja, optimoimaan resurssit ja parantamaan kannattavuutta.
MISSIO
Kehittyä maailman johtavaksi itsenäiseksi kaivinkoneiden edistyksellisten lisälaitteiden valmistajaksi.