Ohita
Engcon uudistaa lajittelukouransa – ne mukautetaan uuden sukupolven rototiltteihin ja kaivukoneisiin

Tiedote -

Maailman johtava rototilttivalmistaja Engcon ilmoittaa, että se uudistaa ja mukauttaa kivi- ja lajittelukouransa uuden sukupolven rototilttejä ja nykypäivän kaivukoneita varten.

Engcon lanseerasi SK-sarjan kivi- ja lajittelukourat 15 vuotta sitten. Niistä on vuosien varrella tullut yhä yleisemmin käytetty työlaite, joka tekee kaivukoneesta entistä monikäyttöisemmän ja joustavamman. Ajan myötä rototiltit ovat kehittyneet ja laajentuneet uusiin painoluokkiin ja kaivukoneista on tullut entistä voimakkaampia. Siksi Engcon mukauttaa nyt kourat nykypäivän tarpeisiin vahvistamalla niitä ja tekemällä ne paremmin yhteensopiviksi erilaisia lisävarusteita varten.

– Sen lisäksi, että uudet kourat vahvistetaan ja mukautetaan uuden sukupolven rototiltteihin ja kaivukoneisiin, mukautamme ne paremmin myös yhteensopivia lisävarusteita varten, sanoo Johan Johansson, joka työskentelee Engcon Groupissa suunnittelijana.

Johan Johansson kertoo, että kourien pihtiosista tulee tiiviit, jotta niissä on helpompi siirtää pienikokoista materiaalia, joka muutoin valuisi ulos kourasta. Pihtiosissa on lisäksi vakiona valmius peittävien sivulevyjen asennukseen. Johansson sanoo, että tämän ansiosta kivi- ja lajittelukouria voidaan käyttää helposti ja kätevästi myös massansiirtoon.

Kiinnikkeet ovat tuttuun tapaan ruuvikiinnitteisiä, ja niissä on valmius Engconin automaattiselle EC-Oil-öljyliitännälle. Kaikki nivelet varustetaan paisuntapulteilla välyksen minimoimiseksi. Huuliterät ovat ruuvikiinnitteisiä vaihdon helpottamiseksi, ja niihin on mahdollista asentaa hampaat. Uudet kourat ovat saatavana kuudessa eri koossa 1,5–33 tonnin kaivukoneisiin.

Uudesta kourasarjasta lanseerataan ensimmäisenä SG12-malli, jonka tartuntapinta-ala on 0,34 m2 ja joka sopii 6–12 tonnin kaivukoneisiin. Valmistuksen arvioidaan alkavan vuoden 2019 kesällä, mutta Engconin uudet kivi- ja lajittelukourat ovat nähtävillä jo Bauma 2019 -messuilla.

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myynnistä vastaavat yhdeksän myyntiyhtiötä, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa, Alankomaissa ja Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat ja Kanada). Muista markkinoista vastaa engcon International. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2017 noin 1000 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 250 työntekijää.engcon perustettiin vuonna 1990. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

engcon – maailman johtava rototilttien

Olemme Pohjois-Ruotsissa perustettu engcon. Yrityksen luoneet ja siinä työskentelevät ihmiset laittavat itsensä likoon muuttaakseen kaivamisen maailmaa. Perustamisesta lähtien liiketoimintamme on pohjautunut läheiseen yhteistyöhön tuotteiden loppukäyttäjien kanssa heidän jokapäiväisen työnsä optimoimiseksi.
Stig Engströmin vuonna 1990 perustama engcon alkoi heti kehittää engcon-rototilttiä, joka on nyt alan johtava tuote maailmassa. Vuosien varrella on luotu uusia yrityksiä ja organisaation rakenne on muuttunut.
VISIO
Kaivamisen maailman muuttaminen
LIIKEIDEA
engcon on itsenäinen kaivinkoneiden lisälaitteiden valmistaja ja toimittaja,
joka auttaa kaivuuyrityksiä eri puolilla maailmaa luomaan turvallisempia työpaikkoja, optimoimaan resurssit ja parantamaan kannattavuutta.
MISSIO
Kehittyä maailman johtavaksi itsenäiseksi kaivinkoneiden edistyksellisten lisälaitteiden valmistajaksi.