engconilta kevyt haarukkarunko 2–6 tonnin kaivukoneisiin

engconilta kevyt haarukkarunko 2–6 tonnin kaivukoneisiin

Keväällä 2022 engcon tuo markkinoille kevyen haarukkarungon kaivukoneille 26 tonnin painoluokassa. Tämä avaa näille koneille uusia käyttöalueita, mikä lisää tehokkuutta ja kannattavuutta.

Kaivukoneeseen asennettu engcon-rototiltti laajentaa koneen käyttöalueita merkittävästi. Mahdollisuus kiinnittää monia erilaisia varusteita engcon-rototiltin alle tekee kaivukoneista älykkäitä työlaitealustoja. engconilla on nyt yksi markkinoiden laajimmista työlaitteiden valikoimista 1,5–33 tonnin kaivukoneisiin.

engcon on jo vuosia tarjonnut haarukkarunkoja kaivukoneisiin, ja kaivukoneeseen kiinnitetyn haarukkarungon käytöstä on tullut tavarankäsittelyssä yhä suositumpaa. Kasvavan kysynnän johdosta engcon on kehittänyt kevyen haarukkarungon 2–6 tonnin kaivukoneisiin.

– Haarukkarunko on pian yhtä itsestään selvä varuste kuin kauha kaivukoneissa, joilla työskennellään rakennustyömailla tai suoritetaan erilaisia palvelutöitä, kertoo suunnittelija Mikolaj Tepper, joka on ollut mukana kehittämässä uutta haarukkarunkoa.

Uusi kevyt haarukkarunko on saatavilla kahtena eri versiona: hydraulisena ja mekaanisena. Haarukkarunko on luokiteltu enintään kahden tonnin kuormalle 500 mm:n päässä haarukoiden takareunasta (PP500). Mekaanisen haarukkarungon arvioitu paino on 141 kg ja hydraulisen 151 kg, ja haarukoiden vakiopituus on kummassakin 800 mm.

Hydraulinen versio on sovitettu engconin automaattista EC-Oil-pikakiinnikejärjestelmää varten. Tämä mahdollistaa sen, että kuljettaja voi kytkeä haarukkarungon ja sen hydrauliikan automaattisesti ohjaamosta poistumatta.

– EC-Oililla varustettu hydraulinen haarukkarunko sopii täydellisesti uuteen EC206-rototilttiimme, joka varustetaan tänä vuonna automaattisella työlaitekiinnikkeellämme, Mikolaj Tepper jatkaa.

Uutta kevyttä haarukkarunkoa tullaan esittelemään tämän vuoden messuilla, ja sen sarjatoimitusten arvioidaan alkavan vuoden lopulla.

Tekniset tiedot:

GAF-GH1000L-S40-80x40x800-2T TP500

Mekaaninen haarukkarunko

Suositeltu peruskoneen paino: 2–6 tonnia

Vakiokiinnike: S40

Arvioitu paino: 141 kg

Haarukoiden pituus: 800 mm (tilattavissa myös 1 200 mm:n pituisina)

GAF-GHH1000L-QS40-80x40x800-2T TP500

Hydraulinen haarukkarunko

Suositeltu peruskoneen paino: 2–6 tonnia

Vakiokiinnike: S40, jossa EC-Oil

Arvioitu paino: 151 kg

Haarukoiden pituus: 800 mm (tilattavissa myös 1 200 mm:n pituisina)

Kategoriat

engcon on johtava maailmanlaajuinen rototilttien ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä tehokkaampia, monikäyttöisempiä, kannattavampia ja turvallisempia. Osaamisensa, sitoutumisensa ja korkean palvelutasonsa avulla engconin yli 400 työntekijää auttavat asiakkaitaan menestymään. engcon on perustettu vuonna 1990, ja sen pääkonttori sijaitsee Strömsundissa Ruotsissa. engcon toimii markkinoilla eri puolilla maailmaa 13 paikallisen myyntiyhtiön ja vakiintuneen jälleenmyyjien verkoston kautta. Yrityksen nettoliikevaihto oli vuonna 2021 noin 1,5 miljardia Ruotsin kruunua.

www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

engcon – maailman johtava rototilttien

Olemme Pohjois-Ruotsissa perustettu engcon. Yrityksen luoneet ja siinä työskentelevät ihmiset laittavat itsensä likoon muuttaakseen kaivamisen maailmaa. Perustamisesta lähtien liiketoimintamme on pohjautunut läheiseen yhteistyöhön tuotteiden loppukäyttäjien kanssa heidän jokapäiväisen työnsä optimoimiseksi.
Stig Engströmin vuonna 1990 perustama engcon alkoi heti kehittää engcon-rototilttiä, joka on nyt alan johtava tuote maailmassa. Vuosien varrella on luotu uusia yrityksiä ja organisaation rakenne on muuttunut.
VISIO
Kaivamisen maailman muuttaminen
LIIKEIDEA
engcon on itsenäinen kaivinkoneiden lisälaitteiden valmistaja ja toimittaja,
joka auttaa kaivuuyrityksiä eri puolilla maailmaa luomaan turvallisempia työpaikkoja, optimoimaan resurssit ja parantamaan kannattavuutta.
MISSIO
Kehittyä maailman johtavaksi itsenäiseksi kaivinkoneiden edistyksellisten lisälaitteiden valmistajaksi.