Ohita
Engconin miljoonainvestointi valmis Strömsundissa – lisää kapasiteettia uuden toimistorakennuksen myötä

Tiedote -

Engcon on tehnyt miljoonien investoinnin upouuteen toimistorakennukseen, jonka pinta-ala on yli 400 neliömetriä jakautuen kahteen kerrokseen. Rakennus on rakennettu olemassa olevien tuotantotilojen yhteyteen Strömsundissa Ruotsissa. Investoinnilla luodaan osaltaan edellytykset yrityksen laajentumisen jatkamiselle.

Muutama vuosi sitten Engcon otti Strömsundissa käyttöön täysautomaattisen laitoksen päätuotteensa rototiltin runkojen työstöön ja karkaisuun. Nyt Engcon jatkaa valmistautumistaan tulevaisuutta varten ja samanaikaisesti vahvistaa Ruotsin tukikohtaansa.

– Engconin sydämenä on Strömsund, ja niin tulee olemaan myös jatkossa. Kansainvälinen laajentumisemme on lisännyt toimistotilojen tarvetta, ja vastataksemme jatkuvan kasvun luomiin vaatimuksiin olemme nyt laajentaneet toimitilojamme, sanoo Krister Blomgren, Engcon Groupin toimitusjohtaja.

Stig Engström perusti Engconin 30 vuotta sitten Strömsundissa Ruotsin Jämtlannissa, ja nyt se on maailman johtava kaivukoneissa käytettävien rototilttien valmistaja. 2000-luvun alussa yritys aloitti kansainvälisen laajentumisensa ja on kasvanut nyt kansainväliseksi konserniksi, jolla on yhtiöitä ympäri maailman.

Engconilla on nykyään myyntiyhtiöt Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Benelux-maissa, Ranskassa, Saksassa, Pohjois-Amerikassa, Australiassa, Koreassa ja Japanissa sekä tehdas Puolassa. Engcon-konsernin kotipaikka ja päätuotantolaitos ovat edelleen yrityksen päätoimipaikassa Strömsundissa, jonne on koottu myös kaikkien Engcon-yhtiöiden talous- ja hallintopalvelut. Tämän johdosta toimistotiloja on tarpeen laajentaa.

– On mahtavaa, että meillä on täällä Strömsundissa nyt kaksi modernia toimistokerrosta, joissa kummassakin on tilaa 204 neliömetriä. Pohjakerroksessa on toimistoja ja kokoustiloja, ja toisessa kerroksessa on vierastyöpisteitä ja tila suurempaa osallistujamäärää varten. Näin vastaamme Engconin jatkuviin tarpeisiin ja varmistamme, että olemme valmistautuneet tulevaisuuteen, kertoo Mikael Persson, joka on Engcon Groupiin kuuluvan Engcon Real Estate -kiinteistöyhtiön toimitusjohtaja.

Krister Blomgren toteaa lisäksi:

– Design- ja suunnitteluosastot tulevat työskentelemään yhdessä uusissa tiloissa. Näin ne ovat lähellä toisiaan mutta myös lähellä itse tuotantoa ja liiketoiminnan ydintä. Tällä investoinnilla luomme entistä paremmat edellytykset työllemme lisätä rototilttien käyttöä ympäri maailman.

Rakennustyöt on suorittanut paikallinen Abrahamsson Bygg AB -yritys. Laajennuksen kustannukset ovat noin 8,5 miljoonaa kruunua.

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myyntiä hoitavat myyntiyhtiöt, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa,Ranska, Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat ja Kanada), Benelux-maat, Iso-Britannia, Saksa, Korea ja Australia. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2019 noin 1350 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 300 työntekijää.engcon perustettiin vuonna 1990. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

Tietoja engconista

engcon on maailman johtava rototilttien ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä tehokkaampia, monikäyttöisempiä, kannattavampia, turvallisempia ja kestävämpiä. Oman tuotemerkkimme alla tarjoamme ainutlaatuisen rototilttijärjestelmän, joka muuttaa kaivukoneen työlaitealustaksi, joka voi korvata muita koneita. Toimimme markkinoilla eri puolilla maailmaa paikallisten myyntiyhtiöidemme ja vakiintuneen jälleenmyyjien verkoston kautta.