Ohita
Engconin toiseksi suurin rototiltti saa entistä vahvemman nostokoukun – hyväksytty nyt 8 tonnin nostoihin

Tiedote -

Engconin toiseksi suurin rototiltti EC226, joka on tarkoitettu 19–26 tonnin kaivukoneisiin, päivitetään nyt entistä vahvemmalla nostokoukulla, joka on hyväksytty 8 tonnin kuormille, standardin EN 474-1: 2006 + A6: 2019 LIITE E mukaisesti. Uudistus koskee tappikiinnitteisiä rototilttejä.

– Rototiltin yläosa on nyt saanut vahvemmat kylkilevyt, mikä mahdollisti tämän uudistuksen, Engconilla suunnittelijana työskentelevä Göran Kron sanoo.

Entistä vahvemman nostokoukun kantokyky on kolme tonnia suurempi kuin edellisessä versiossa. Myös nostokoukun halkaisija on aiempaa suurempi, joten koukkuun mahtuu nyt vieläkin vankempia ketjuja tai nostovöitä.

– Tätä on toivottu meiltä, koska osa kuljettajista käyttää raskaissa nostoissa erittäin järeitä nostovöitä, Göran Kron jatkaa.

Göran Kron kertoo myös, että nostokoukulla on CE-merkintä, aivan kuten kaikilla muillakin nostokoukuilla, jotka Engcon asentaa rototiltteihinsä. Uudistus otetaan käyttöön heti, ja 8 tonnin koukku on jo tuotannossa ja toimitetaan nyt vakiona kaikissa tappikiinnitteisissä EC226-rototilteissä.

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myyntiä hoitavat myyntiyhtiöt, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa,Ranska, Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat ja Kanada), Benelux-maat, Iso-Britannia, Saksa, Korea ja Australia. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2019 noin 1350 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 300 työntekijää. engcon perustettiin vuonna 1990. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

engcon – maailman johtava rototilttien

Olemme Pohjois-Ruotsissa perustettu engcon. Yrityksen luoneet ja siinä työskentelevät ihmiset laittavat itsensä likoon muuttaakseen kaivamisen maailmaa. Perustamisesta lähtien liiketoimintamme on pohjautunut läheiseen yhteistyöhön tuotteiden loppukäyttäjien kanssa heidän jokapäiväisen työnsä optimoimiseksi.
Stig Engströmin vuonna 1990 perustama engcon alkoi heti kehittää engcon-rototilttiä, joka on nyt alan johtava tuote maailmassa. Vuosien varrella on luotu uusia yrityksiä ja organisaation rakenne on muuttunut.
VISIO
Kaivamisen maailman muuttaminen
LIIKEIDEA
engcon on itsenäinen kaivinkoneiden lisälaitteiden valmistaja ja toimittaja,
joka auttaa kaivuuyrityksiä eri puolilla maailmaa luomaan turvallisempia työpaikkoja, optimoimaan resurssit ja parantamaan kannattavuutta.
MISSIO
Kehittyä maailman johtavaksi itsenäiseksi kaivinkoneiden edistyksellisten lisälaitteiden valmistajaksi.