Ohita
Kaivukoneenkuljettajat ympäri maailman jatkavat kaivamista, vaikka tilanne ohjaamon ulkopuolella aiheuttaa huolta – Engcon haluaa antaa heille tunnustusta

Tiedote -

Viime vuoden lopulla Kiinasta alkunsa saanut koronavirus on levinnyt kevään aikana maailmanlaajuiseksi pandemiaksi. Tämä on vaikuttanut moniin toimialoihin. Samaan aikaan monilla aloilla töitä on kuitenkin jatkettava normaalisti tärkeän infrastruktuurin ylläpitämiseksi. Maailman johtava rototilttivalmistaja Engcon katsoo, että rototiltti helpottaa tässä tilanteessa kaivukonetyöskentelyä etäällä muista ihmisistä. Videolla ”Engcon works” Engcon haluaa antaa tunnustusta työlle, jota kaivukoneenkuljettajat tekevät ympäri maailman.

Monien kaivukoneenkuljettajien täytyy jatkaa eri puolilla maailmaa tärkeää työtään rautateiden, moottoriteiden, metsätalouden ja rakennuskohteiden ylläpitämiseksi. Töissä noudatetaan nyt kuitenkin erilaisia rajoituksia, kuten että työmaalla saa oleskella normaalia pienempi määrä henkilöitä ja henkilöiden täytyy pitää turvaväli toisiinsa. Kaivukoneenkuljettajien tekemä työ ei ole tärkeää pelkästään yksittäisten urakoitsijoiden vaan myös koko yhteiskunnan kannalta. Engcon haluaa tuoda tämän esiin ja antaa tälle tunnustusta.

– Kaivukoneenkuljettajilla on yhteiskunnan kannalta tärkeä työ, jonka tekemistä he jatkavat myös nykytilanteessa, ja haluamme siksi antaa heille tunnustusta työstään. Näinä aikoina on etua siitä, että kaivukoneenkuljettajat työskentelevät aina melko eristettyinä ja yksin koneissaan, joten työ voidaan itse asiassa tehdä periaatteessa tavalliseen tapaan. Kun koneeseen on kytketty oikeat työlaitteet, kuljettajan ei tarvitse kiivetä ulos ohjaamosta muutoin kuin vain tauoille tai työpäivän päätteeksi, Engconin perustaja ja omistaja Stig Engström sanoo.

Tilanne on samankaltainen eri puolilla maailmaa. Sen ansiosta, että kaivukoneenkuljettajat työskentelevät yksin ja etäällä muista ihmisistä, monet voivat jatkaa tärkeitä työtehtäviään rakennus- ja maanrakennusalalla. Engcon saa jatkuvasti raportteja eri puolilta maailmaa kaivukoneenkuljettajilta, jotka jatkavat työtään tässä koronatilanteessa.

– Monet loppuasiakkaistamme itse asiassa kertovat, että he hädin tuskin ehtivät juuri nyt tehdä kaikkia saamiaan toimeksiantoja. Tuntuu rauhoittavalta tietää, että tietyt asiat jatkuvat tavalliseen tapaan myös näinä epävarmoina aikoina. Se antaa uskoa tulevaan, jolloin tämä kaikki on ohi, Stig Engström sanoo.

Engconin tuotantolaitokset ovat toiminnassa, ja sekä tukipalveluille että varaosille on tällä hetkellä kysyntää asiakkaiden keskuudessa. Tämä osoittaa, että vaikka moni muu asia pysähtyy, kaivukoneet jatkavat työtään.

– Voimme yksinkertaisesti todeta, että kaivutyöt jatkuvat ja olemme iloisia voidessamme tukea sitä. ”Engcon works”, myös vaikeina aikoina, Stig Engström toteaa lopuksi.

Katso video ”Engcon works”, jolla kaivukoneenkuljettajat näyttävät, minkätyyppisiä töitä he parhaillaan suorittavat eri puolilla maailmaa: https://youtu.be/BPlfl-O2jCM

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myyntiä hoitavat myyntiyhtiöt, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa,Ranska, Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat ja Kanada), Benelux-maat, Iso-Britannia, Saksa, Korea ja Australia. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2018 noin 1200 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 300 työntekijää.engcon perustettiin vuonna 1990. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

engcon – maailman johtava rototilttien

Olemme Pohjois-Ruotsissa perustettu engcon. Yrityksen luoneet ja siinä työskentelevät ihmiset laittavat itsensä likoon muuttaakseen kaivamisen maailmaa. Perustamisesta lähtien liiketoimintamme on pohjautunut läheiseen yhteistyöhön tuotteiden loppukäyttäjien kanssa heidän jokapäiväisen työnsä optimoimiseksi.
Stig Engströmin vuonna 1990 perustama engcon alkoi heti kehittää engcon-rototilttiä, joka on nyt alan johtava tuote maailmassa. Vuosien varrella on luotu uusia yrityksiä ja organisaation rakenne on muuttunut.
VISIO
Kaivamisen maailman muuttaminen
LIIKEIDEA
engcon on itsenäinen kaivinkoneiden lisälaitteiden valmistaja ja toimittaja,
joka auttaa kaivuuyrityksiä eri puolilla maailmaa luomaan turvallisempia työpaikkoja, optimoimaan resurssit ja parantamaan kannattavuutta.
MISSIO
Kehittyä maailman johtavaksi itsenäiseksi kaivinkoneiden edistyksellisten lisälaitteiden valmistajaksi.