Maailmanuutuus - Engconiin automaattinen kallistustoiminto Leican ohjaamana

Maailmanuutuus - Engconiin automaattinen kallistustoiminto Leican ohjaamana

Yhteistyössä maailman johtavan rototilttivalmistajan Engconin kanssa, Leica Geosystems on kehittänyt automaattisen kallistustoiminnon, iXE CoPilot. Engconiin saa nyt tämän vallankumouksellisen, automaattisen kallistustoiminnon, kun käytössä on 3D-koneohjausjärjestelmä, Engconin DC2-ohjausjärjestelmä, sekä ePS (engcon Positioning System).

- Olemme ylpeitä siitä, että olemme yhdessä Engconin kanssa tuoneet markkinoille automaattisen kallistustoiminnon, kertoo Nick Guadagnoli. Hän vastaa tuoteohjelmasta Leica Geosystemsin koneohjausosastolla.

- Automaattinen kallistustoiminto Leica iXE CoPilot yhdistää Engconin rototilttien kanssa kaksi maailmanluokan parasta osaajaa, kun kyse on kaivukoneiden tehokkuuden parantamisesta, jatkaa Nick Guadagnoli.

Yksinkertaistettuna koneohjausjärjestelmä on digitaalinen, 3-ulotteinen malli työkohteesta. Tämä malli näkyy kaivukoneen suurelta näytöltä. Samalta näytöltä kuljettaja näkee myös kauhan asennon, kaivutyötä vaativat kohteet sekä lopullisiin pintoihin vaaditut korkeudet ja kallistukset.

- Automatisoidut tekniset toiminnot ovat yhä tavallisempia ja rototilttien johtavana valmistajana haluamme luonnollisesti myötävaikuttaa työn kannattavuuden jatkuvaan parantamiseen, kertoo Fredrik Jonsson, Engcon Groupin kehityspäällikkö.

Automaattisen kallistuksen avulla kaivujärjestelmä hoitaa rototiltin kallistuksen automaattisesti. Turvallisuuden takaamiseksi kuljettaja voi milloin tahansa ottaa kallistustoiminnon hallintaansa ja ohjata kallistusta manuaalisesti.

Katso video IXE CoPilotista och Engconista osoitteessa: https://youtu.be/DnGP8fcRhtc

Tekniset vaatimukset Engconin automaattisen kallistuksen toteuttamiseksi:

Rototiltin malli EC209, EC214, EC219, EC226, EC233 & EC30, varusteena ePS*
Ohjausjärjestelmä DC2
Koneohjausjärjestelmä Leica iXE2 ja iXE3 + iXE CoPilot ohjelmisto

Täyttää turvallisuusvaatimuksen EN 13849-1:2016

* engcon Positioning System on engconin rototiltteihin kytkettävä lisävaruste, jonka saa joko tehdasasenteisena tai sen voi myös jälkiasentaa.

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myynnistä vastaavat kahdeksan myyntiyhtiötä, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa ja Alankomaissa. Muista markkinoista vastaa engcon International. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2016 noin 870 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 200 työntekijää. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

engcon – maailman johtava rototilttien

Olemme Pohjois-Ruotsissa perustettu engcon. Yrityksen luoneet ja siinä työskentelevät ihmiset laittavat itsensä likoon muuttaakseen kaivamisen maailmaa. Perustamisesta lähtien liiketoimintamme on pohjautunut läheiseen yhteistyöhön tuotteiden loppukäyttäjien kanssa heidän jokapäiväisen työnsä optimoimiseksi.
Stig Engströmin vuonna 1990 perustama engcon alkoi heti kehittää engcon-rototilttiä, joka on nyt alan johtava tuote maailmassa. Vuosien varrella on luotu uusia yrityksiä ja organisaation rakenne on muuttunut.
VISIO
Kaivamisen maailman muuttaminen
LIIKEIDEA
engcon on itsenäinen kaivinkoneiden lisälaitteiden valmistaja ja toimittaja,
joka auttaa kaivuuyrityksiä eri puolilla maailmaa luomaan turvallisempia työpaikkoja, optimoimaan resurssit ja parantamaan kannattavuutta.
MISSIO
Kehittyä maailman johtavaksi itsenäiseksi kaivinkoneiden edistyksellisten lisälaitteiden valmistajaksi.