Ohita
Turvallisuus etusijalle uudella rototilttikoulutus- ja sertifiointijärjestelmällä

Tiedote -

Maailman johtava rototilttien valmistaja Engcon pyrkii edistämään rototilttien turvallisuusstandardien mukaista käyttöä käynnistämällä Yhdistyneessä kuningaskunnassa ensimmäisen kansallisen rototilttien koulutus- ja sertifiointiohjelman. Koulutusohjelma toteutetaan yhteistyössä kansallisen laitoksissa ja työmailla toimivien rekisteröintijärjestelmän (National Plant Operators Registration Scheme, NPORS) kanssa. Uusi, koko teollisuuden turvallisuutta edistävä rototilttikoulutus sopii kaikille rototilttimalleille. Koulutus voidaan järjestää joko Engconin tai suoraan NPORS:n kautta.

NPORS on yksi Yhdistyneen kuningaskunnan johtavista akkreditointi- ja rekisteröintielimistä. NPORS:n soveltuvuus ja joustavuus vaikutti keskeisesti Engconin päätökseen ryhtyä yhteistyöhön kyseisen toimielimen kanssa. NPORS:n koulutustapa on ainutlaatuinen, sillä koulutus voidaan toteuttaa suoraan käyttäjän omissa toimitiloissa ja tämän omilla laitteilla sen sijaan, että koulutus suoritettaisiin käyttäjän kannalta hankalassa paikassa ja vierailla koneilla, joiden toimivuudesta ei ole täyttä varmuutta. Rototilttikoulutuksen vetäjät ovat päteviä ja kokeneita kouluttajia. Koulutus pitää sisällään rototilttien toimintojen ja käytännön opetusta, jonka jälkeen suoritetaan sekä käytännön koe että kirjallinen testi. Hyväksyttävä suoritus on 80 % vaaditusta pistemäärästä.

Rototilttikoulutuksessa käsitellään rototiltin käytön kannalta keskeisiä elementtejä. Engconin yhdessä NPORS:n kanssa kehittämän koulutuksen tarkoituksena on varmistaa, että laitteen käyttäjät oppivat käyttämään järjestelmää oikein ja turvallisesti. Käytännön koulutus ja testi on suunniteltu siten, että käyttäjä oppii käyttämään laitetta parhaalla mahdollisella tavalla, mm. kaivamaan epäkeskeisesti ja vähillä koneen siirroilla sekä tekemään V-muotoisia ojia, kulmikkaita penkkoja ja tasoitustöitä. Koulutuksessa esitellään myös monia lisälaitteita, joita on alettu käyttää yleisesti rototilteillä varustetuissa kaivukoneissa. Tällaisia lisälaitteita ovat mm. tasauspalkit, lajittelukourat, trukkihaarukat ja maantiivistimet. Käytännön opetuksen lisäksi käyttäjien on myös osoitettava ymmärtävänsä ja huomioivansa tiettyjä asioita käyttäessään rototilttiä. Tällaisia asioita ovat mm. syyt tietyn lisälaitteen valintaan, epävakautta aiheuttavat tekijät rototiltin käytössä, tarvittavat turvatarkistukset ja hälytyssignaalit sekä nostotoimenpiteisiin ja -laitteisiin liittyvät säännökset.

Uusi NPORS-rototilttikoulutukseen liittyvä aloite kertoo Engconin jatkuvasta sitoutumisesta Yhdistyneen kuningaskunnan markkinoille. Yritys on hiljattain tehnyt merkittävän investoinnin perustamalla Keski-Englannin eteläosassa sijaitsevaan Tewkesburyyn myynti-, palvelu- ja varaosatoimipisteen, jossa toimii viisi alan asiantuntijaa.

Engconin rototiltti on viimeisen 25 vuoden aikana mullistanut kaivamisen kaikkialla Skandinaviassa. Rototiltti toimii eräänlaisena kaivukoneen rannenivelenä, jonka avulla käyttäjä voi mm. kääntää, kallistaa ja kiertää kauhaa (tai jotain muuta lisälaitetta). Rototiltti mahdollistaa aivan uudenlaiset kaivutyöt jollaisia ei ennen ole voitu tehdä. Kiertyvä kauha helpottaa ja nopeuttaa täyttötöitä ja epäkeskeisestä kaivamista ja kallistustoiminnon ansiosta tasoitustyöt voidaan tehdä tarkasti ahtaissakin paikoissa.

Engconin (Yhdistynyt kuningaskunta) toimitusjohtaja Robert Hunt kommentoi:

”Yhdistyneessä kuningaskunnassa on Euroopan nopeimmin kasvavat rototilttimarkkinat. Engconin laajentuminen kyseisille markkinoille on otettu vastaan erinomaisesti. Uusi myynti-, palvelu- ja varaosatoimipisteemme yhdessä osaavan tukitiimin ja nyt myös uuden sertifioidun koulutusohjelman kanssa tekevät Engconista ainoan rototilttivalmistajan, joka tarjoaa näin kattavaa palvelua Yhdistyneessä kuningaskunnassa.”

Saat lisätietoja osoitteesta www.engcon.com/uk.

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön engcon Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myynnistä vastaavat seitsemän myyntiyhtiötä, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Saksassa ja Ranskassa (Hollannin myyntiyhtiö aloittaa toimintansa vuonna 2016). Muista markkinoista vastaa engcon International. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2014 noin 650 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 165 työntekijää. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

Tietoja engconista

engcon on maailman johtava rototilttien ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä tehokkaampia, monikäyttöisempiä, kannattavampia, turvallisempia ja kestävämpiä. Oman tuotemerkkimme alla tarjoamme ainutlaatuisen rototilttijärjestelmän, joka muuttaa kaivukoneen työlaitealustaksi, joka voi korvata muita koneita. Toimimme markkinoilla eri puolilla maailmaa paikallisten myyntiyhtiöidemme ja vakiintuneen jälleenmyyjien verkoston kautta.