Blogikirjoitus -

Päivä influensserin töissä

Mitä oikeastaan sisältyy influensserin työtehtäviin? Miten kumotaan ympäristön ennakkoluulot siitä, että ”rahan eteen ei oikeastaan tarvitse tehdä töitä”? Tapaa Mirelle Stoor, eli @designbymirelle, joka on työskennellyt 4 vuotta kokopäiväisenä influensserina ja on ollut Foreverin yhteistyökumppani vuodesta 2017.

Laitatko itsellesi herätyksen?

Kyllä! Minun on pakko laittaa herätys, muuten nukun 12 asti. Mutta annan itseni nukkua kuitenkin melkein joka päivä vähän pidempään. Arvostan tällaisia asioita enemmän kuin taloudellisia.

Onko sinulla to do -lista, jota seuraat?

Minulla on oltava to do -lista, muuten en saa mitään tehtyä! Siten en stressaa montaa viikkoa eteenpäin, mitä kaikkea minun pitää tehdä. Otan viikon kerrallaan ja elän sen mukaan.

Mikä vie tavallisena työpäivänä eniten aikaa?

Työ on erittäin vaihtelevaa ja kaikki päivät ovat erilaisia. Käytän paljon aikaa Instagram-sisällön luomiseen, kommentteihin ja viesteihin vastaamiseen ja tarinoiden pitämiseen elävänä. Jos kyseessä on suuri yhteistyö, joka sisältää sekä kuvaamista että tuottamista, se voi viedä koko päivän.

Kuinka monta tuntia työskentelet viikossa?

En kirjaa tunteja ylös, mutta työskentelen lähestulkoon koko ajan. Työtunteja kertyy varmasti ylitöiksi asti, mutta juuri nyt se ei häiritse minua yhtään, koska teen unelmatyötäni!

Voiko sosiaalisista medioista pitää 4 viikkoa vapaata?

En ole koskaan pitänyt niin pitkää lomaa, mutta haluan varmasti pitää tulevaisuudessa. Minun osaltani kesä on hieman rauhallisempaa aikaa, joten jos valmistaudun hyvin ennen lomaa, se onnistuu varmasti hyvin.

Millaista on olla yksinyrittäjä?

Kaipaan eniten työkavereita. Ihmisistä saa niin paljon energiaa! Joskus haluan kirjautua ulos töistä klo 16.00 ja vain rentoutua, mutta se on hankalaa kun työllistää itse itsensä.

Mikä on tavallisin influenssereihin kohdistuva ennakkoluulo?

Monet luulevat, että työ on helppoa ja siitä tienaa valtavasti rahaa. Silloin minulla on tapana selittää, että influensseri työskentelee sekä toimitusjohtajana, valokuvaajana, AD:nä, kuvankäsittelijänä, mallina, koordinaattorina jne. Tavallisesti nämä työt jakaantuvat usealle ihmisille, kun yritykselle toimitetaan markkinointimateriaalia.

• Yritystoimi, yleinen

• nutrition