Garmin® tuo aurinkolatauksen uuteen, vesillä liikkujille suunnattuun quatix® 6 -marine-GPS-älykellomallistoon

Garmin esittelee quatix 6X Solar -älykellon, joka on tuorein lisäys uuteen marine- GPS-älykellosarjaan. Kellon läpinäkyvä aurinkolatausnäyttö pidentää akun kestoa aurinkoenergian avulla. quatix 6X Solar on ensimmäinen vesilläliikkujille suunnattu aurinkolatauksella varustettu Garmin GPS-älykello, ja siinä on yhdistetty Garmin fēnix® 6X Pro Solar -älykellon parhaat ominaisuudet sekä erityiset veneily-, kalastus- ja purjeh­dus­toiminnot. Näin käyttäjät voivat nauttia ajastaan vesillä mahdollisimman pitkään. Koska quatix 6X Solar -kelloon on esiladattu lajiprofiilit ja suoritustiedot mm. SUP-lautailua, melontaa, laskettelua ja golfia varten, se on valmis lähes kaikkiin harrastuksiin ja kilpailuihin.

“Meillä on ilo ja kunnia tuoda aurinkolataus quatix 6 -sarjaan ja tarjota käyttäjille myös entistä pidempi akun kesto kaikkien niiden ominaisuuksien lisäksi, joita he ovat oppineet arvostamaan tässä tyylikkäässä ja monikäyttöisessä marine-kellossa”, kertoo Garmin -yhtiön maailman­laa­juisen kuluttajamyynnin varatoimitus­johtaja Dan Bartel. “Ainutlaatuisen virransyöttötekniikan ansiosta quatix 6X Solar tarjoaa vesilläliikkujille mahdollisuuden nauttia lempiharrastuksistaan pidempään niin vesillä kuin maissakin.”

Ankariakin olosuhteita kestämään suunnitellussa quatix 6X Solar -älykellossa on suurikokoinen, 1.4 tuuman näyttö. Näytössä on läpinäkyvä Power Glass-kellonlasi, joka pidentää akun kestoa aurinkoenergian avulla. Käyttäjän on helppo tarkistaa aurinkoenergian keräystä koskevat reaaliaikaiset tiedot kellon näytöltä. quatix 6X Solar -kellon akku kestää älykello­tilassa 21 päivää ja jopa 24 päivää aurinkolatausominaisuuksia hyödynnettäessä2. Uudella, mukautettavalla Power Manager -toiminnolla käyttäjä näkee, miten eri asetukset ja antu­rit vaikuttavat kellon akun kestoon, ja voi muuttaa asetuksia ja akunsäästötiloja sen mukaisesti.

Vesillä liikkumiseen suunniteltu quatix 6X Solar on vesitiivis 100 metrin syvyyteen saakka3 ja yhteensopiva monien Garmin -karttaplottereiden ja muun vene-elektroniikan, mm. automaattiohjaus, tietojen striimaus, SailAssist™ -kilpailuavustin, Fusion-Link™ -viihdelaitteiden hallinta, kanssa.

quatix 6X Solar on kattava veneilyväline. Veneen Garmin -elektroniikkalait­teisiin pariliitettynä kellon näytöllä voi suoratoistaa NMEA® 2000 -anturitietoja, kuten nopeus, syvyys, lämpötila, tuulitiedot, jne. Kuten aiemmissakin quatix 6 -malleissa, veneen automaattiohjaukseen pariliitettynä kello toimii automaatti­ohjauksen hallintalaitteena, jolla voi muuttaa kurssia, käynnistää kuvio-ohjauk­sen ja noudattaa GPS-reittiä. quatix 6X Solar tukee lisäksi lisävarusteena myytäviä, integroiduilla Navionics® -tiedoilla varustettuja BlueChart® g3 -karttoja, joten sitä voi käyttää pääasiallisena tai varanavigointivälineenä.

Aktiivisuuden seurannalla4 ja lukuisilla yhteysominaisuuksilla varustettu quatix 6X Solar toimii tyylikkäänä älykellona, jota voi käyttää 24 tuntia vuorokaudessa. Kun käyttöön otetaan älykkäät ilmoi­tukset5, kello näyttää saapuvat puhelut, tekstiviestit, sähköpostit, jne. Garmin Pay™-lähimak­sul­­la6 ostokset voi maksaa kätevästi silloinkin, kun mukana ei ole lompakkoa. quatix 6X Solar-kelloon voi tallentaa jopa 2.000 musiikkikappaletta. Käyttäjä voi siis synkronoida soittolistoja suosi­tuimmista musiikin suoratoistopalveluista7 kelloon ja kuunnella musiikkia ilman puhelinta.

quatix 6X Solar -kellossa on lisäksi rannesykeanturi4, veden alla toimiva rannesykeanturi uintia varten ja Pulse Ox8 -happisaturaatioanturi, jota hyödynnetään edistyksellisessä unen seurannassa ja elimistön sopeuttamisessa ympäristön ilma- ja lämpöolosuhteisiin. Innovatiivisella Body Battery™ -toimin­nolla käyttäjän on helppo milloin tahansa tarkistaa kehonsa energiataso, mikä auttaa treenien, lepoaikojen ja unen suunnittelussa.

quatix 6X Solar -älykellon pakkauksessa on titaaniranneke ja QuickFit™ cirrus blue -silikoni­ranneke, ja se on saatavissa heti, suositushintaan 1149,99 €.

Yhteensopivia marinelaitteita ovat mm.: GPSMAP® 7x2/9x2/12x2 Plus, GPSMAP 10x2/12x2, GPSMAP 74/7600, GPSMAP 84/8600, GHC™ 20, GNX™ Wind ja GNT 10.

1 Vuoden 2018 ilmoitetun myyntituloksen perusteella

2 Jatkuvassa käytössä, kun 3 tuntia vuorokaudessa on alle 50.000 luksin olosuhteissa

3 Lisätiedot Garmin.com/waterrating

4 Lisätiedot Garmin.com/ataccuracy.